Mercedes je u utorak predstavio šestu generaciju E klase, pod internom oznakom W214. Isporuke kupcima počeće već u junu, a proizvodiće se u modernoj fabrici u Zindelfingenu, zajedno sa GLC-om i S klasom.
U septembru stiže karavan, a u planu je i blago podignuta kros verzija All-Terrain.
E klasa je poslednji novi model na MRA II mehaničkoj platformi. Po proporcijama najviše liči na prethodnika iz 2016. godine, a po linijama podseća na luksuznu S klasu.
Sada su na prednjoj strani dva reda LED svetala (iznad i ispod glavnih farova), a osvetljena je i crna rešetka hladnjaka sa sitnim trokrakim zvezdama, koja podseća na električni Mercedes EQS.
Osim ove, biće dostupna i konzervativnija dizajnerska opcija prednje maske, klasičnog izleda.
Zaštitni znak nemačkog proizvođača našao je mesto i u zadnjim svetlosnim grupama – četiri poziciona, odnosno stop svetla, takođe imaju oblik trokrake zvezde.
Ručke na vratim su, kao što je to uobičajeno u poslednje vreme, sakrivene u karoseriji i “iskaču” kada se automobil otključa, a izduvne cevi su takođe skrivene od pogleda.
S klasa je, naravno, poslužila i kao šablon za unutrašnjost (baš kao i električni EQS). Najveća inovacija su tri umesto dva ekrana u prethodniku W213 iz 2016. godine,
Ako se na ekranu ispred suvozača ne emituje film ili muzički video, prikazuje se zvezdano nebo.
Zahvaljujući akustičnim staklima i bogatoj zvučnoj izolaciji, unutrašnjost automobila je “najtiša” u klasi, tvrdi Mercedes.
U ponudi je i wellness opcija koji predlaže vežbe disanja kada otkrije znake stresa, a digitalno kontrolisani ventilacioni otvori “ubacuju” svež vazduh, kako bi se sprečio osećaj mučnine u vožnji.
Uobičajene radnje, kao što je uključivanje grejanja sedišta na niskim temperaturama ili vaše omiljene radio stanice na putu kući sa posla, automatski pokreće veštačka inteligencija (AI), a zahvaljujući selfi-video kameri takođe je moguće je održavati sastanke preko Zooma ili Webexa.
Što se tiče bezbednosnih sistema, nova E klasa nudi sve što i luksuzna S klasa, uključujući autonomnu vožnju nivoa 3.
Nova generacija Mercedesove poslovne limuzine dobila je dva centimetra duže međuosovinsko rastojanje (2,96 metara), širi trag točkova i veću dužinu (4,94 metra), a uz doplatu i prednje i zadnje vazdušno ogibljenje, kao i upravljanje na sva četiri točka.
U ponudi će u početku biti po jedan “lakohibridni” benzinac (E 200/204 KS) i dizelaš (E 220 d/197 KS), kao i dve plug-in hibridne benzinske opcije (E 300 e/204 KS i E 400 e 4Matic/252 KS).
Zahvaljujući većoj bateriji, oba plug-in hibrida bi trebalo da imaju domet od 100 kilometara samo na struju.
Kasnije bi trebalo da se pojave i 2.9-litarski redni šestocilindraši sa 360 KS (benzin) i 330 KS (dizel), a za ljubitelje AMG-a su predviđeni E 53 i E 63.
I na kraju, jedan kuriozitet: promo fotografije koje prate tekst snimljene su na Jadranu, na ostrvu Pagu.