Aktuelna vodeća limuzina marke Mercedes-Benz – sedma generacija S Klase – predstavljena je početkom septembra 2020. godine.
Njemački proizvođač sada radi na ažuriranoj verziji. Električni liftbek EQS je deklasifikovan 2021. godine i ažuriran u aprilu ove godine. Prodaja oba admiralska broda ostavlja mnogo prostora za poboljšanje.
Tako su, prema Jato Dynamicsu, u prvih pet meseci evropski prodavci prodali samo 3.240 jedinica S Klase (32% manje nego u periodu januar-maj lani). U istom periodu, Mercedes EQS je prodat na tržištu Starog kontinenta u količini od 1.028 jedinica (47% manje nego godinu dana ranije).
Primetan pad kod ovih modela primećuje se, između ostalog, na jednom od najvećih tržišta automobila na svetu – SAD. Tako je, prema Goodcarbadcar.net, ovde prodato 4.785 S Klasi u prvoj polovini 2024. (23,2% manje nego u januaru-junu prošle godine) i 1.791 električnih (61,5% manje).
Kao rezultat toga, pad prodaje doveo je do toga da je nemačka kompanija odlučila da smanji obim proizvodnje S Klase i EQS-a, kako je objavila nemačka publikacija Handelsblatt, pozivajući se na predstavnike proizvođača. Podsetimo, proizvodnja oba vodeća modela je uspostavljena u pogonima fabrike 56, koja se nalazi u Sindelfingenu kod Štutgarta (Nemačka).
Navodi se da fabrika trenutno radi u dve smene, ali će u oktobru ove godine preći na jednu smenu. Kompanija je istakla da je vredno razmisliti o fleksibilnosti ovog pogona, koje će omogućiti brzo povećanje broja proizvedenih automobila ukoliko se poveća potražnja za ova dva modela.
Podsetimo, krajem prošlog meseca postalo je poznato da će Mercedes-Benz potrošiti više nego što je prvobitno planirano na razvoj motora sa unutrašnjim sagorevanjem, kao i na restilizaciju S Klase. Ranije je šef marke Ola Kelenijus napomenuo da samo ove godine brend namerava da odvoji 14 milijardi evra, koji će ići na modernizaciju divizije putničkih automobila. Poznato je da proizvođač namerava da svoje tradicionalne agregate dovede na „najviši tehnološki nivo“.
Istovremeno, Mercedes ne odustaje od ranije najavljenih „zelenih” planova i projekata, iako su neki rokovi morali da se pomere. Tako se očekuje da bi do kraja decenije polovinu prodaje trebalo da čine hibridi i električna vozila (ranije se pretpostavljalo da će se to dogoditi do 2025. godine). Proizvođač takođe ne odustaje od izgradnje osam gigafabrika za proizvodnju baterija (spominjaše nešto i Srbiju), ali naglašava da će one početi da rade „malo kasnije“. Projekat razvoja nove platforme, koja će činiti osnovu budućih električnih vozila brenda, takođe je ostao na snazi.
AutoRepublika