Dom mnogih fabrika automobila, Meksiko na kraju više ne želi postrojenja kineskih proizvođača. Čini se da ova severnoamerička zemlja tako reaguje na pritisak svog severnog suseda.
U svojoj međunarodnoj ekspanziji, kineski proizvođači ne ciljaju samo na Evropu. Latinska Amerika je takođe jedna od njihovih glavnih meta i nekoliko brendova se je već dobro usidrilo u Brazilu ili Meksiku.
Potonja zemlja takođe ima koristi od svog srednjeg položaja između ostatka severnog i južnog američkog kontinenta. Za dvadesetak godina postao je suštinski centar za proizvodnju automobila u regionu, a većina velikih automobilskih grupa tamo ima najmanje jednu fabriku.
Ali dok je nekoliko kineskih proizvođača, uključujući BYD, SAIC, Geely, Chery, bilo u razgovorima sa vladom o osnivanju sopstvene fabrike, oni su upravo pretrpeli veliki neuspeh. Vlada Meksika odlučila je da kineskim proizvođačima automobila više ne nudi nikakvu pomoć. Velike lokacije za fabrike obično imaju veoma niske cene zemljišta uz značajno smanjenje poreza.
Ova odluka je jasno povezana sa američkim pritiskom na meksičku vladu. Tema kineskih električnih automobila postepeno je postala tema u predsedničkoj kampanji. Jer, naravno, proizvodnja u Meksiku bi umnogome olakšala dolazak ovih proizvođačau SAD, čime bi bili ugroženi GM, Ford i Stellantis, koji su i dalje inferiorni pred ovom pristupačnijom konkurencijom.
Međutim, podsetimo se i da je GM bio jedan od prvih nekineskih proizvođača koji je izvezao jedan od svojih proizvoda iz Kine na svoje nacionalno tržište, Buick Envision još 2016. godine.
AutoRepublika