Ako pogledamo najbrže električne superautomobile danas, oni su redom vrlo snažni (s oko 2.000 KS), zahvaljujući novoj vrsti naprednih pogona, ali takvi moraju biti – budući da ih masa baterija čini daleko težim od vozila pogonjenih fosilnim gorivima.
Približavanje odnosu kilograma i konjskih snaga od 1:1 vidi se kod Nevere, Pininfarina Battiste, a slično je najavio i Porsche s projektom Mission X. Međutim, u McLarenu smatraju da je taj put pogrešan, pa će oni pokušati učiniti nešto do sada neviđeno.
Plan im je, kažu, do 2030. godine na tržište plasirati nasljednika legendarnog modela P1, superautomobil koji će koristiti električni pogon, ali neće težiti dvije tone. Naprotiv, oni žele zadržati svoj “DNK” i stvoriti električni automobil masom sličan modelu 750, dakle oko 1,2 tone. Uz snagu, koja i ne mora dostizati 2.000 KS, taj će model moći premašiti sve performanse koje su do sada imali McLarenovi automobili s benzinskim motorima.
“Vremena se mijenjanju i moramo se za njih pripremiti. Uspjeh modela 750S pokazuje da naši kupci i dalje vole automobile s unutarnjim izgaranjem, no možda postoje i drugi kupci, koji su zainteresirani i za druge stvari”, poručio je prvi čovjek McLarena Michael Leiters za Autocar.
Prije nego što pređu u potpunosti na struju, što bi moglo započeti krajem ove decenije, britanski će proizvođač lansirati još jednu liniju klasičnih sportskih jurilica s V8 hibridnim pogonom. Taj recept već su iskušali s modelom Speedtail i pokazao se, uz 1.055 K , kao njihovim obožavaocima sasvim prihvatljiv.
(Bug.hr)
Nezavisne.com