19. Januara 2024.

Mazda 6 tiho preminula u svom domu, okružena bližnjima

Prelijepi trozapreminski model srednje veličine Mazda6, rodom iz japanske Hirošime, povučen je iz prodaje na matičnom tržištu. Rukovodstvo Mazde ne planira da ponudi zamenu jer veruje da će tome odlično poslužiti aduti iz linije proizvoda s indeksom CX.

Mazda je nažalost okončala životni vek limuzine srednje veličine u Japanu. Vremešna Šestica će u svom konačnom trzaju s proizvodnih traka za japansko tržište sići sredinom aprila. Za one koji požure, još uvek ima vremena da se naruči primerak. Mazda Atenza, to jest 6, je od lansiranja upriličenog pre 22 godine plasirana u tiražu od 226.437 primeraka.

Pošto model na tržištu postoji od 2012. godine, trenutna generacija dueta Šestice (limuzina/karavan) je godinama napredovala. Njegovo povlačenje sa japanskog tržišta usledilo je nakon povlačenja automobila iz Sjedinjenih Država i Ujedinjenog Kraljevstva, što se odigralo 2021. i 2023. godine.

Jednako razočaravajuće je ono što Mazda namerava da uradi s ciljem da popuni prazninu koju je ostavio nestanak sedana. U sažetom saopštenju za štampu se govori o linija CX-a preuzeti upražnjeno mesto, uprkos nadanjima entuzijasta – utopista da će doći naslednici u vidu starih i dobrih limuzina i karavana. To je posebno naglašeno činjenicom da je Mazda3 premala i da se ni ne nudi kao praktičniji karavan.

Mazda je početkom 2022. godine odustala od ideje promocije nove generacije Šestice na kompanijskoj novoj platformi sa pogonom na zadnje točkove. Međutim, to nije sprečilo japanske časopise da spekulišu o potencijalnom modelu četvrte generacije. Best Car je prošle godine izneo da je kompanija Zoom-Zoom možda promenila mišljenje nakon pozitivnih povratnih informacija za CX-60 i CX-90. Novinari su otišli ​​toliko daleko da su tvrdili da je model 6 baziran na postavci RWD dobio zeleno svetlo za proizvodnju.

Međutim, ton najnovijeg Mazdinog saopštenja za štampu ukazuje na drugačije opredljenje brenda. U međuvremenu, vredi napomenuti da tragično preminuli sedan nije svda mrtav, jer automobil ostaje u proizvodnji u fabrikama izvan Japana. Međutim, sa montažom koja se završava u zemlji izlazećeg Sunca, to znači da će vozilo verovatno biti povučeno sa mnogih međunarodnih tržišta koja su dobila verziju proizvedenu u Japanu.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare