Zvaničnih podataka nema, ali prema informacijama analitičke kompanije specijalizovane za satelitsku industriju, Starlink je u plusu.
Prošlo je skoro deset godina od kada je SpaceX najavio svoje planove o slanju brojnih satelita u svemir koji će ljudima na svakom delu Zemlje pružiti mogućnost brzog i stabilnog interneta. Na početku su mnogi, zbog kompleksnosti i velikih izazova takvog projekta, bili prilično skeptični prema Maskovim planovima, posebno što je u to vreme najveća konstelacija satelita bila satelitska mreža Iridium sa samo 66 satelita.
Ali ekipa iz SpaceX-a bila je istrajna u onome što je naumila pa su u maju 2019. lansirali prve satelite u svemir i nastavili su s konstantnim slanjem novih satelita tokom poslednjih pet godina. Prema podacima analitičke kompanije specijalizovane za tržište satelita Quilty Space, ovakvom uspehu kakav je do sada postigao SpaceX sa Starlinkom nisu se nadali ni najveći optimisti pa je većinu ljudi u industriji uhvatio nespremnima. Trenutno se u niskoj zemljinoj orbiti nalazi oko 5200 Starlinkovih satelita, koji pružaju usluge u 57 država širom sveta, dok je broj korisnika satelita oko 2,7 miliona.
Iako je cena satelitskog interneta mnogo veća u odnosu na klasičnu optiku i mobilni internet, i dalje postoje mesta na svetu, uključujući i ruralna područja u razvijenim zemljama, gde brzi internet i dalje nije dostupan. Na takvim područjima Starlink deluje kao idealan način za pristup internetu.
Starlink je deo SpaceX-a i ova kompanija ne objavljuje svoje finansijske rezultate, tako da se možemo samo osloniti na nezvanične podatke analitičkih kompanija. Prema tim podacima koje su objavili iz Quiltyja, Starlink je već profitabilan i ove godine očekuju dobit od skoro 3,8 milijardi dolara (pre oporezivanja i amortizacije). Prema projekcijama stručnjaka ove kompanije, prihodi bi trebalo da iznose 6,6 milijardi dolara, što je prilično neverovatno za kompaniju koja pre četiri godine skoro da nije ni imala prihode.
Osim velikog rasta prihoda, analitičari hvale način na koji SpaceX upravlja troškovima, što je i rezultovalo ostvarivanjem profita. Kompanija, naime, sama razvija i proizvodi svoje satelite pa su saradnju s dobavljačima i trećim stranama u proizvodnji smanjili na minimum. Takođe, uspeli su nešto što pređašnjim proizvođačima satelita nikada nije uspelo, odnosno verovatno nisu ni imali potrebe za tim, a to je uspostavljanje proizvodne linije za proizvodnju velikog broja satelita.
Cena proizvodnje jednog takvog satelita, verzije 1.0, iznosi oko 200 hiljada dolara, ali kompanija ove godine već planira verziju satelita 3.0 koja nudi poboljšane mogućnosti, uključujući i veće brzine interneta i mogućnost povezivanja s mrežom bez potrebe za posebnim terminalima.
Dok su ove vesti ohrabrujuće za SpaceX, potrebno je naglasiti da ni konkurencija ne spava i budućnost donosi i konkurentske satelitske mreže, što bi verovatno trebalo da se odrazi na smanjenje cena pristupa satelitskom internetu, a u skladu s tim i smanjenju profitnih marži Starlinka.