U nedavnom tvitu, on je najavio da će “u odgovoru na povratne informacije, Twitter omogućiti svedeniji API samo za botove koji pružaju dobar sadržaj koji je besplatan”.
Od avgusta 2020. godine, Twitter nudi “osnovni” besplatni nivo kao deo svog V2 API-ja, dizajniran za “one koji tek počinju, prave nešto zabavno, sa dobrom namerom i da uče ili podučavaju”, istakla je kompanija tada.
U januaru je, međutim, Twitter opozvao API pristup aplikacijama trećih strana navodeći “dugogodišnja pravila”. Zatim je ažurirao uslove korišćenja za programere zabranjujući klijente trećih strana, čime su efektivno ukinute aplikacije kao što su Twitterific i Tweetbot. Na kraju, prošle nedelje, Twitter je objavio da će svi programeri morati da plaćaju kako bi koristili kompanijin API, sa ppočetnom cenom od oko 100 dolara mesečno za osnovni nivo.
To je dovelo do negodovanja korisnika da bi nova pravila mogla da ugase brojne zabavne i korisne botove koji kreiraju citate za tvitove, nude upozorenja tehničkim rukovodiocima koji više ne prate jedni druge, pokazuju vremenske prilike u raznim delovima sveta i još mnogo toga. Mnogi ljudi koji upravljaju botovima rekli su za Buzzfeed da nikada ne bi mogli da plate taj iznos kako bi botovi nastavili da rade, tako da bi oni jednostavno nestali.
Nije jasno da li će Maskov Twitter sada koristiti nešto poput postojećeg osnovnog nivoa. Takođe je ostalo nedorečeno šta bi moglo da predstavlja “dobar sadržaj”. Ako je potrebno odobrenje za svakog bota, to bi moglo predstavljati izazov s obzirom na to da je Twitterov tim za moderaciju sadržaja ozbiljno smanjen.
Otpušteno je oko 80 procenata stalnog osoblja kompanije, a ostalo ih je samo 1.300 ukupno i manje od 550 inženjera sa punim radnim vremenom. Istovremeno, Twitter je uveo pretplate i detaljne planove za deljenje prihoda od oglasa sa kreatorima.
Međutim, Mask je nedavno tvitovao da Twitter “sada ima trend da bude rentabilan”, nakon nekoliko izuzetno teških meseci.
B92.