Iako je kompanija uspela da se oporavi od svog poslednjeg prekida rada u roku od nekoliko sati, priča iza toga kako se pokvarila sugeriše da će verovatno biti sličnih problema u bliskoj budućnosti.
U ponedeljak ujutro, korisnici Twittera su prijavili da su otkrili gomilu povezanih problema. Klik na linkove više nije otvarao stranice, a umesto toga, korisnici bi videli misterioznu poruku o grešci koja izveštava da “vaš trenutni API plan ne uključuje pristup ovoj krajnjoj tački”. Fotografije su takođe prestale da se učitavaju. Drugi korisnici su prijavili da ne mogu da pristupe TweetDeck–u, klijentu koji je u vlasništvu Twittera a namenjen je profesionalnim korisnicima.
Haos je nastao i na timelineu, dok su korisnici aktivno tvitovali o prekidu rada – često ilustrujući svoje stavove fotografijama koje niko nije mogao da vidi, jer nisu htele da se učitaju.
Nakon svega, u tvitu, kompanija je ponudila ne preterano jasna objašnjenja za ono što se dešava.
“Neki delovi Twittera možda trenutno ne rade kako se očekuje”, tvitovao je kompanijin nalog za podršku. “Napravili smo internu promenu koja je imala neke neželjene posledice”.
Promena o kojoj je reč, bila je deo projekta za gašenje besplatnog pristupa Twitter API–ju, kako potvrđuje Platformer. Twitter je 1. februara objavio da više neće podržavati besplatan pristup svom API–ju, što je efektivno okončalo postojanje klijenata trećih strana i dramatično ograničilo mogućnost da spoljni istraživači proučavaju mrežu.
Zbog aktuelne situacije i velikih rezova koje je Ilon Mask načinio u kompaniji, samo je jedan inženjer za pouzdanost sajta bio zaposlen na projektu. U ponedeljak je inženjer napravio “lošu promenu konfiguracije” koja je “u suštini pokvarila Twitter API”, prema navodima zaposlenih.
Promena je imala dodatne posledice unutar kompanije, srušivši većinu Twitterovih internih alata zajedno sa javnim API–jima.
Ilon Mask je bio besan
“Mala promena API–ja imala je ogromne posledice”, napisao je Musk na Twitteru kasnije tokom dana, nakon što je investitor na Twitteru Mark Andresen objavio snimak ekrana koji pokazuje da greške API–ja kompanije “trenduju” na sajtu. “Skup kodova je izuzetno krhak bez dobrog razloga. Na kraju će biti potrebno potpuno ponovno kodiranje”, rekao je Mask.
Neki sadašnji zaposleni složili su se s tim stavom, jer bar deo krivice za probleme Twittera moe da se pripiše kvarovima koji su prethodili maskovoj kupovini kompanije.
Ipak, kada je Mask preuzeo kompaniju, obećao je da će dramatično poboljšati brzinu i stabilnost sajta. Njegovi saradnici su pregledali da se angažuje postojeće osoblje zbog njihove tehničke sposobnosti, ali je na kraju otpušteno na hiljade radnika za koje se smatralo da nisu dovoljno “tehnički osposobljeni” da mogu da rade pod Maskovim vođstvom.
Međutim, neprekidna otpuštanja su kompaniju ostavila na manje od 550 inženjera sa punim radnim vremenom. I baš kao što su bivši zaposleni od samog početka predviđali, ti gubici su Twitter načinili sve ranjivijim na česte katastrofalne prekide rada.
Incident, koji je zabeležen u ponedeljak već je šesti veliki prekid rada Twittera zabeležen samo od početka ove godine:
23. januara, korisnici na Androidu privremeno nisu mogli da učitavaju nove tvitove niti da ih objavljuju.
8. februara, poruka o grešci je korisnike obaveštavala da su “prekoračili dnevni limit za slanje tvitova”, sprečavajući ih da objavljuju nove.
15. februara tvitovi su prestali da se učitavaju.
18. februara vremenska linija (timeline) se pokvarila i odgovori na tvitove su nestali.
1. marta vremenska linija je prestala da radi.