30. Jula 2025.

Maserati priprema ekskluzivni sportski automobil sa manuelnim mjenjačem

Maserati prolazi kroz krizu jer se ispostavilo da je strategija elektrifikacije, koju mu je nametnulo rukovodstvo Stellantisa, neodrživa, dok novi razvojni plan još uvek nije definisan. Prošle godine Maserati se istovremeno oprostio od tri modela. To su Ghibli, Levante i Quattroporte. Novi Ghibli nije planiran, naslednici modela Levante i Quattroporte su odloženi na neodređeno vreme, a projekat električnog superautomobila MC20 Folgorea je otkazan.

Stellantis trenutno pokušava da definiše novu ulogu Maseratija na tržištu, u čemu mu pomažu i eksterni konsultanti, dok će najnoviji modeli italijanske marke biti izvedeni iz postojećih vozila.

Jedna od takvih novina, prema navodima britanskog časopisa Autocar, biće GT u ograničenoj seriji, zasnovan na aktuelnom kupeu GranTurismo druge generacije s motorom napred. Njegova ekskluzivnost biće dodatno naglašena novim dizajnom i luksuznijim enterijerom, a V6 motor Nettuno zapremine 3,0 litra, razvijen u Maseratiju, po prvi put će biti uparen sa manuelnim menjačem. Sve verzije GranTurisma sa motorom V6 Nettuno trenutno su opremljene osmostepenim automatskim menjačem ZF i imaju pogon na sve točkove.

Šef razvoja u Maseratiju, David Danesin, priznao je u intervjuu za Autocar da su klijenti razočarani električnim vozilima i da sada rado plaćaju za benzinske sportske automobile stare škole, koji vozaču omogućavaju potpun doživljaj vožnje. Britanski novinari očekuju da će Maserati sledeće godine predstaviti ograničenu seriju sportskog automobila sa manuelnim menjačem, baš kada se obeležava stogodišnjica prvog modela ove marke, trkačkog Tipoa 26 sa 1,5-litarskim osmocilindarskim rednim motorom.

V6 Nettuno bi u ovom sportskom automobilu mogao ponovo biti dodatno pojačan, a trenutno razvija do 640 KS u kupeu sa centralnim motornom imena Maserati GT2 Stradale, a u GranTurismu Trofeou s motorom napred, do 550 KS. Danesin s pravom smatra da je V6 Nettuno vrlo uspešan projekat i da će taj motor dugo ostati u ponudi Maseratija, pri čemu će biti prilagođen budućim ekološkim standardima Euro 7.

S druge strane, generalni direktor Maseratija, Santo Ficili, nagovestio je u razgovoru za Autocar da bi ovaj budući analogni sportski automobil mogao dobiti i blizanca pod znakom Alfa Romea. Podsetio je da je Maserati u fabrici u Modeni već proizvodio modele Alfa Romeo 8C Competizione i 4C, pa ne bi bilo iznenađenje da se saradnja nastavi i s novim modelom. Ograničena serija superautomobila Alfa Romeo 33 Stradale, predstavljena pre dve godine, takođe je izvedena iz Maserati MC20, iako to Alfa Romeo iz nekog razloga zvanično negira.

Dodajmo i to da ograničene i unikatne ekskluzivne serije danas čine značajan deo prihoda kompanija poput Ferrarija, Lamborghinija, Porschea, Rolls-Roycea, Bentleya i Bugattija. Maserati je već odavno trebalo da okuša sreću u ovom segmentu, umesto da juri velike serije i slepo prati evropsku zelenu agendu.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare