28. Maja 2023.

Maserati: Nudimo spektakularni doživljaj vožnje, bez obzira na pogonsko rješenje

„Ne nudimo motore, prodajemo luksuzno vozačko iskustvo,“ rekao je on. Osnovna pretpostavka Maseratija, kao brenda koji samo što je predstavio svoj pionirski elektromobil po imenu GranTurismo Folgore, podrazumeva da će četvorotočkaši iz te kategorije ponuditi isti nivo harizme koji krasi i benzinske sportske automobile.

On tvrdi da će vozački užitak ostati aktuelan čak i u kontekstu uvođenja električnog pogona, iako su motori s unutrašnjim sagorevanjem goriva bili srce ranijih modela automobila. „Kada iz mozaika istrgnete jedan deo slagalice, onaj koji je izrazito cenjen, morate obezbediti zamenu koja će biti jednakog kvaliteta, ako ne i bolja,“ nagovestio je Graso ono što će se desiti na putu na kom predvodi kompaniju. “Stremljenje nam je da ponudimo uporedivo vozačko iskustvo s elektromotorom, u odnosu na ono koje je pružao automobil s motorom SUS,” nastavio je on.

Maserati namerava da preslika osmeh vozača koji se nalazi iza volana benzinca, na lice istog čoveka kada pređe u baterijski automobil. Ideja je da se mudrim pozicioniranjem motora i baterija obezbedi ista doza uzbuđenja vozača, objašnjava Graso. Dva električna motora će biti smeštena na zadnju osovinu, dok će jedan ići na prednju, sve u želji da se očuva tipsko ponašanje vozila marke Maserati, onda kada su u akciji. Kako to kaže izvršni direktor italijanskog brenda, ponašanje budućih sportskih elektromobila mora biti usklađeno s onim što su nudili benzinski prethodnici, “pošto moramo da ugradimo genetski kod Maseratija i u buduće modele marke.

Maserati se takođe usredsredio i na stvaranje odgovarajućeg zvuka električnih automobila, onakvog kakav bi na najbolji način odslikao imidž marke. Stručnjaci se tim pitanjem bave već duže od godinu i po dana, a on bi trebalo da bude utemeljen u originalnom zvuku strujnog agregata. „Samo zato što taj motor nije previše bučan, ne znači da će električni automobil biti dosadan,“ dodao je on.

Maseratiijev GranTurismo Folgore, koji stiže u izložbeno-prodajne salone na leto kao prvi ikada električni automobil kompanije i prvi je na putu potpune tranzicije marke na električni pogon, što je u planu da se desi do 2030. godine. Međutim, Graso veruje da bi motor s unutrašnjim sagorevanjem postepeno mogao i ranije da se povuče iz opticaja, u odnosu na samoproklamovani rok, a usled bržeg prihvatanja električnog pogona.

„Brzina prelaska na elektrifikaciju se intenzivira, prelomna tačka u tom smislu je već za nama,“ rekao je on. Po njegovom mišljenju, motori s unutrašnjim sagorevanjem trenutno „trče počasni krug“.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare