3. Maja 2025.

Mark Zakerberg objavio rat

Radikalna nova AI strategija Mete preti temeljima industrije oglašavanja.

Vizija Mete o budućnosti oglašavanja, koju je izvršni direktor te američke kompanije, Mark Zakerberg, izložio u razgovoru s Benom Tompsonom za portal Stratechery, najavljuje drastičnu promenu: gotovo potpunu automatizaciju kreiranja i isporuke oglasa pomoću veštačke inteligencije.

Zakerberg je priznao da AI već sada značajno poboljšava ciljanje oglasa, ali je jasno dao do znanja da se Meta priprema da preuzme i kreativni deo procesa. “Još uvek postoji kreativna komponenta, gde nam poslovanja dolaze s idejom o tome šta je njihova poruka, ili kakav bi trebalo da bude njihov video ili slika, a to je prilično teško proizvesti, i mislim da smo veoma blizu”, rekao je Zakerberg u navedenom intervjuu.

Beskonačna kreativnost bez čoveka

Prema Zakerbergovim rečima, Meta želi da omogući klijentima da potpuno zaobiđu kreativnu fazu. “Da, ili ćemo mi to jednostavno uraditi za njih”, izjavio je. Kompanija predviđa potpuno automatizovani sistem. “U osnovi, doći ćete kod nas, reći ćete šta vam je cilj, povezaćete svoj bankovni račun i neće vam biti potrebna nikakva kreativnu ideja, nikakvo ciljanje demografske grupe, nikakvo merenje, osim da pročitate rezultate koje vam isporučimo. Mislim da će to biti ogromno, mislim da je to redefinicija kategorije oglašavanja”, uverava Zakerberg.

Prema pisanju portala The Verge, taj model podrazumeva potpunu eliminaciju potrebe za oglašivačkim agencijama, kreativnim timovima, pa čak i klasičnim pristupom brendiranju. Meta bi pomoću veštačke inteligencije generisala fotografije i video klipove proizvoda, pisala tekstove, sastavljala beskonačan broj oglasa, automatski ih usmeravala prema korisnicima, analizirala učinak i menjala rezultate – sve bez ljudske intervencije.

Velike promene za velike brendove

The Verge tu strategiju naziva “beskonačna kreativnost” i opisuje je kao osnovano neprijateljsku prema svetu velikih brendova i velikih reklamnih agencija, koje već godinama insistiraju na detaljnom nadzoru nad podacima zbog velikog broja skandala s prevarama i merenjem učinka.

Dok bi velike korporacije mogle da pruže otpor, The Verge piše da bi Meta mogla da privuče svoju postojeću bazu malih oglašivača, kompanije koje ne mogu sebi da priušte skupe agencije i sofisticirane kampanje. Kako ta vizija postaje stvarnost platformska ekonomija se nalazi pred tektonskim promenama.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare