Oslanjanje na korisnike Instagrama nije urodilo plodom za Treds
Uspeh Tredsa od 100 miliona prijava u prvih pet dana od lansiranja “Metinog” rivala Tviteru bio je kratkog daha. Analiza podataka pokazala je da se upotreba aplikacije Marka Zakerberga survala.
Zakerberg je pokrenuo Treds oslanjajući se na Instagram, što je korisnike ove platforme podstaklo da se registruju za tekstualnu aplikaciju kada je lansirana 6. jula. Unakrsna promocija je pomogla novoj platformi da dosegne deset miliona korisnika za samo sedam sati, dok je Zakerberg uzbuđeno uživo objavljivao podatke.
U roku od nedelju dana, Treds je dostigao 150 miliona preuzimanja širom sveta, pri čemu Indija čini 33 odsto novih korisnika, a Brazil još 22 procenta. Podaci kompanije “Dejta.ai” pokazuju da američko tržište pokriva samo 16 odsto preuzimanja.
Međutim, u istom vremenskom okviru, Treds je zabeležio pad svojih dnevnih aktivnih korisnika za 40 odsto, a prosečno dnevno vreme po korisniku se smanjilo četiri puta, prema podacima “SenzorTauera”. Samo 16 odsto korisnika se vratilo sedmog dana nakon preuzimanja, a vreme provedeno na Tredsu tokom vikenda je smanjeno za 60 procenata u odnosu na maksimum od 6. jula.
Despite Threads strong sign-ups/DAUs, ST data shows engagement remains low. Weekend time spent declined 60% from Jul 6 highs; this was 60% & 85% lower than avg time spent on Twitter & Insta, resp.#SensorTower, #Threadsapp, #mobileappdata, #Instagram #Twitter pic.twitter.com/tFHyuBG7UO
— Sensor Tower (@SensorTower) July 12, 2023
Čak i na svom vrhuncu, 6. jula, Treds je imao 85 odsto manje angažovanje korisnika od Instagrama i bio je lošiji od Tvitera za 60 odsto u istom pokazatelju, rekli su analitičari “SenzorTauera”.
Dodatni podaci su pokazali da se upotreba Tredsa smanjila sa 20 minuta dnevno po lansiranju na samo pet posle nedelju dana. U međuvremenu, Tviter i Instagram su se držali stabilno na 30 odnosno 60 minuta.
“Mislim da bi trebalo da postoji aplikacija za javni razgovor sa više od milijardu ljudi”, pohvalio se Zakerberg nakon lansiranja Tredsa i poručio da će se “Meta” fokusirati na “ljubaznost i učiniće ovo mesto prijateljskim”.
U praksi, ovo se pretvorilo u vrstu cenzure koja se već praktikuje na Fejsbuku i Instagramu, sa dodatnom mogućnošću da ljudi izgube svoje Instagram naloge ako dobiju zabranu za objave u Tredsu.
Analitičari podataka na mreži spekulišu da publika zainteresovana za fotografije nije toliko zainteresovana za tekstualne postove.
Prolazni interes korisnika nije jedini problem Tredsa. Zakerberg je već dobio poruku od “Tvitera” koji ga optužuje za plagijat. Odbor za pravosuđe Predstavničkog doma je u ponedeljak obavestio Zakerberga da bi svi njegovi sudski pozivi koji se odnose na “Metu”, vezano za cenzuru, mogli da budu primenjeni i na Treds.
Podsećanja radi, prva društvena mreža koja je dostigla 100 miliona korisnika bio je “Gugl+” koji je pokrenut 2011. i ugašen 2019. zbog nedostatka interesovanja.