Pre tačno godinu dana, indijska kompanija Mahindra predstavila je perspektivnu paletu električnih vozila, koja se sastoji od raznih krosovera. A sada je prikazan drugi koncept, ali mnogo brutalniji i harizmatičniji. Mahindra Thar.e je preteča električnog SUV-a koji će se pridružiti Tharovom „ugljovodoničnom“ modelu u budućnosti.
Za električni automobil razvijen je novi dizajn, u kojem više nema jasne sličnosti sa modelom Jeep Wrangler. Posle dugih parnica sa koncernom Stellantis u Americi, Mahindra ne rizikuje da ponovo iskoristi uspešan imidž, iako nije nastao od nule (Mahindra je godinama proizvodila Jeepove terence po licenci).
Međutim, koncept Thar.e i dalje ima prepoznatljive farove i zadnja svetla, izložene šarke vrata i brojne druge reference na poznatu sliku. Električni automobil ima karoseriju sa petoro vrata, dok se serijski Thar nudi kao model sa troja vrata, ali bi uskoro trebalo da dobije produženu verziju sa dodatnim parom vrata.
Zasnovan je na istoj modularnoj platformi INGLO koja je najavljena za električne krosovere, ali u jako modifikovanoj verziji za istinski terenska vozila. Na primer, vešanje ima snažne poluge i prednja osovina je pomerena bliže prednjem braniku. Pošto se pretpostavlja čitava porodica električnih terenskih vozila, odmah se deklarišu rasponi ključnih parametara. Na primer, međuosovinsko rastojanje može biti od 2.775 do 2.975 mm, a klirens od 260 do 300 mm.
Koncept Thar.e ima dva elektromotora i trakcionu bateriju, pri čemu zadnji motor proizvodi 230 KS i 380 Nm, a prednji samo 108 KS i 135 Nm. Projekat takođe predviđa verziju sa pogonom na zadnje točkove. Unutrašnjost je prikazana samo na slikama, iako se navodi da je indijski kompozitor Ala Rakha Rahman kreirao audio sekvencu za automobil. „Sound track” obuhvata 75 semplova – od pozdrava pri otvaranju vrata do škljocanja žmigavca.
Vreme izlaska serijskog modela Thar.e još nije utvrđeno. Mahindra namerava da počne da proizvodi električna vozila na platformi INGLO u proleće 2024. godine, ali krosoveri za masovnu proizvodnju su prioritet, tako da će Thar.e i dalje biti u redu za montažnu traku. Uzgred, postoji još jedna neobična neizvesnost povezana sa platformom INGLO. Mahindra je prošle godine sklopila ugovor o isporuci električnih komponenti sa Volkswagenom, međutim, ovaj posao je zaglibljen u birokratiji: nemačka strana izdaje brojne licence i dozvole, tako da početak isporuka može da počne tek 2026. godine.
Da bi ubrzala lansiranje sopstvenih električnih vozila na tržište, Mahindra je započela pregovore sa još jednim partnerom – kineskom kompanijom BYD. I taj proces ide mnogo brže: uvoz elektromotora i litijum-gvožđe-fosfatnih baterija iz Kine mogao bi da počne već sledeće godine. Dakle, asortiman električnih vozila Mahindre se i dalje može promeniti.
AutoRepublika