Nacionalna konfederacija M Švedska (Riksförbundet M Sverige) to opisuje kao korak unazad za vladu, koja je istakla da su električni automobili neophodni za Švedsku da bi postigla određene klimatske ciljeve.
– I pored toga što vlast vidi elektrifikaciju kao glavni način za smanjenje štetnih emisija iz putničkih automobila, za to još nisu stvorili realne uslove. Nema jasnih finansijskih podsticaja za kupovinu električnog automobila, kaže Karl-Erik Stjernval, menadžer za održivost u M Sverige.
Stoga, M Sverige sada zahteva ponovo uvođenje subvencija za elektrovozila, i to sa fokusom na električne automobile koji mogu da dele energiju sa električnom mrežom. To kroz takozvanu „V2G“ (Vehicle to Grid) tehnologiju. Svako ko danas ulaže u kućnu bateriju dobija značajnu poresku olakšicu. Ovde M Sverige veruje da električni automobili sa V2G imaju istu ulogu i da bi trebalo da imaju pravo na subvenciju.
– Znamo da su električni automobili skupi i znamo da su troškovi balansiranja električne mreže naglo porasli. Logična stvar je da se vlasnicima automobila da bonus kada električni automobil podržava električnu mrežu, kaže Karl-Erik Stjernval.
Predlog u celini M Sverigea:
- subvencija od 50.000 švedskih kruna (4.425 evra) pod uslovom da automobil ima V2G tehnologiju,
- poreski odbitak za zelenu električnu energiju u vezi sa periodima u kojima je baterija dostupna mrežnom snabdevaču,
- mogućnost smanjenja ili ukidanja PDV-a na struju, i smanjenog poreza na energiju,
- ROT odbitak za servis i popravku električnih automobila koji pružaju usluge podrške,
- neophodne promene pravila kako bi se stvorili uslovi za novo tržište deljenja energije.
– Prednosti električnog automobila bi postale mnogo jasnije, što više odlučite da doprinesete, više možete da uštedite na održavanju automobila, a automobil ima svrhu čak i kada miruje, što je često više od 90 odsto vremena, zaključuje Karl-Erik Stjernval.
AutoRepublika