Pogledajte kako radi (ili kako ne radi…)
Ruski Jutjuberi sa kanala “Garage 54” poznati su po svojim ludim modifikacijama – a sada su četvorocilindarskom motoru dali nešto drugačiji izgled.
Izum motora sa unutrašnjim sagorevanjem datira još od pre više od 160 godina – a klipovi i cilindri su oduvek bili kružnog preseka. Jutjuberi iz “Garage 54” sada su preokrenuli taj istorijski potvrđeni koncept.
“Garage 54” je poznat po divljim eksperimentima
Dok tjuneri širom sveta pokušavaju da naprave što snažnije motore, Rusi sa ovog Jutjub kanala su se specijalizovali za automobile koje pokreću “motorke” i aku-šrafilice.
Njihova najnovija kreacija koristi motor Lade – ali umesto cilindričnih klipova, ugrađeni su kvadratni.
U skoro dvadesetominutnom videu na Jutjubu, pokazuju kako su konstruisali ovaj neobični motor. Ideja je nastala iz puke radoznalosti – iako postoje vrlo dobri razlozi zašto su klipovi i cilindri kružnog poprečnog preseka.
Osim očigledne prednosti simetrije, klasični klipovi su lakši za izradu i omogućavaju ravnomerno zaptivanje.
Ujedno sprečavaju da se klip zaglavi u cilindru, piše autobild.de.
Cilindrični klipovi su izdržljiviji
Pored toga, pritisak sagorevanja se ravnomernije raspoređuje, jer se eksplozije uglavnom šire ravnomerno, pa je okrugli oblik mnogo pogodniji za komoru za sagorevanje.
Na duže staze, to ravnomernije raspoređuje mehanička i termička opterećenja. Time se obezbeđuje ravnomernije trošenje i znatno duži radni vek motora – upravo zato su okrugli klipovi izabrani pre 160 godina.
Uprkos svim argumentima protiv “kvadratnih” klipova, momci iz “Garage 54” odlučili su se da isprobaju kako bi ova modifikacija funkcionisala na četvorocilindarskom motoru.
Rezultat? Motor radi – ali daleko od glatkog i stabilnog rada koji pruža tradicionalni “okrugli” klip.