29. Juna 2023.

Lucid isporučuje električne pogone Aston Martinu

Aston Martin će se oslanjati na električne pogone kompanije Lucid Motors. Obe kompanije su ušle u dugoročno strateško tehnološko partnerstvo za integraciju i snabdevanje Lucidovim pogonskim i baterijskim sistemima budućih električnih vozila marke Aston Martin. Pored toga, Lucid postaje akcionar Aston Martina.

Prema Lucid Motorsu, akcije u Aston Martin Lagondi su deo plaćanja za komponente pogonskog sklopa, tako da ne investira direktno u novog kupca. Ukupna vrednost komponenti procenjena je na 450 miliona američkih dolara (oko 412 miliona evra). Nije poznato koliko će od toga biti gotovinske uplate i koliki će deo biti deonica.

Što se tehnologije tiče, reč je konkretno o Lucidovoj pogonskoj jedinici sa dvostrukim motorom, tehnologiji baterija i sistemu za punjenje pod nazivom Wunderbox. Aston Martin će koristiti komponente u novoj platformi za BEV na kojoj će se zasnivati budući električni modeli – od hiperautomobila do sportskih automobila, GT-a i SUV-ova. Aston Martin planira svoj prvi BEV za 2025. godinu.

Zajedno žele da „pokreću moćnu strategiju elektrifikacije i dugoročni rast britanskog kultnog brenda“, kako se navodi u saopštenju. Saradnja daje Aston Martinu „pristup vodećoj svetskoj tehnologiji električnih pogonskih agregata koju je Lucid razvio i proizvodi isključivo u svojoj kući“. Pored isporuke, dogovorena je i tehnička podrška za integraciju Lucidove tehnologije u platformu vozila Aston Martina.

Novi partneri u saopštenju nisu naveli više detalja. Zbog toga je nejasno koje količine je britanski proizvođač obezbedio kroz posao, kao i koji ključni tehnički podaci bi trebalo da budu mogući sa ovom tehnologijom u električnim automobilima Aston Martina. Lucid trenutno nudi samo električnu limuzinu Air, a sledeće godine će uslediti i SUV Gravity.

Air ima impresivne podatke o performansama – sa velikom baterijom (113 kWh) omogućava da motor razvije snagu do 828 kW (Dream Edition Performance) ili da ima domet od 883 kilometra (Dream Edition Range). Čak i sa manjom baterijom od 92 kWh, trebalo bi da bude moguće postići do 725 kilometara prema WLTP-u. Međutim, ceo koncept limuzine je uređen radi efikasnosti. Prvi električni Astoni će tada pokazati šta je moguće u električnom sportskom automobilu.

Ovo čini Lucid Motors drugim tehnološkim partnerom Aston Martina pored Mercedes-Benza. Nemački proizvođač, između ostalog, isporučuje elektronsku arhitekturu za sadašnje i buduće modele Britanaca, kao i motore sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridnu tehnologiju.

U prošlosti, Aston Martin je već razvio električni model sa 800-voltnom tehnologijom zasnovanom na limuzini Rapide, a vozilo je trebalo da bude spremno za serijsku proizvodnju. Nakon promene vlasništva i upravljanja (oko konzorcijuma predvođenog kanadskim milijarderom Lorensom Strolom), planiranje modela je ukinuto i električni Rapide nikada nije stigao na tržište. Umesto toga, Aston Martin želi da se osloni na gore pomenutu električnu platformu– a ne na elektrifikaciju postojećih modela. Pošto je Aston Martin želeo da razvije baterijske ćelije visokih performansi sa sada nesolventnom kompanijom Britishvolt, morao je da se pronađe novi partner za baterije.

„Ugovor o snabdevanju sa Lucidom je ključni pokretač budućeg rasta Aston Martina usredsređenog na EV“, rekao je Lorens Strol, izvršni predsednik kompanije Aston Martin. „Zbog naše strategije i zahteva, izabrali smo Lucid, dobivši pristup najučinkovitijim i najinovativnijim tehnologijama u industriji za naše buduće električne proizvode.“

„Ovo partnerstvo će predstavljati revolucionarnu saradnju između Aston Martina, brenda sa bogatom istorijom, uključujući pobedu u Le Manu i njihove nedavne uspehe u Formuli 1, kao i najbolje inovacije i tehnologije u Silicijumskoj dolini kompanije Lucid“, kaže Peter Ravlinson, izvršni direktor i CTO kompanije Lucid. „U skladu sa svojom strategijom, Aston Martin je odabrao Lucid, prepoznajući duboke prednosti uvođenja svoje vodeće svetske tehnologije električnog pogona.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare