Nakon što je 2021. okončana proizvodnja modela Elise, Exige i Evora, jedini model koji je Lotus proizvodio tokom 2022. bio je Emira. Što se tiče Eletre, taj električni SUV je stigao na proizvodnu traku tek ranije ove godine.
Sem toga, u drugoj polovini 2022. bilo je i uskih grla u lancu snabdevanja koja su dodatno otežavala isporuke. Sve u svemu, Lotus je prošle godine isporučio samo 576 automobila, što je ogroman pad u poređenju sa 2021. kada je isporučeno 1.566 vozila.
Podjednako zabrinjavajući je gubitak od 145,1 miliona funti u 2022., koji je usledio nakon gubitka od 86,6 miliona funti u 2021.
Da bi smanjio troškove, Lotus sada smanjuje svoju organizacionu strukturu pokušavajući da eliminiše čak 200 radnih mesta. Ova odluka će uticati na poslovanje ovog proizvođača u Velikoj Britaniji pošto je Lotus potvrdio Autocaru i Top Gearu da se predlozi za eliminisanje do 200 radnih mesta odnose na Hetel i Vorvikšir.
To se odnosi na inženjerske i administrativne uloge jer smanjene broja radnih mesta neće uticati na ljude koji prave automobile. U stvari, kompanija očekuje da će napraviti rekordan broj vozila 2023. povećanjem proizvodnje Emire i SUV-a Eletre koji se pravi u Kini.
Dugo obećavani Lotus Evija tek treba da bude isporučen, a iznenađujuće je da nije prodato svih 130 automobila planiranih za proizvodnju. Prve isporuke kupcima su zakazane za avgust.