Situacija u Lotusu je turbulentna – uz sumorne prodajne brojke, glasine o zatvaranju fabrike u Hetelu i nedavni odlazak šefa Meta Vindla iz kompanije, jasno je da nije sve u redu kod jednog od najvećih svetskih proizvođača sportskih automobila.
Ali, dok budućnost Lotusa izgleda neizvesno, novi britanski brend sportskih automobila, Longbow, pojavio se ranije ove godine sa sličnom filozofijom lake konstrukcije, i sada je objavio da će bivši rukovodioci iz Lotusa, McLarena i Alpine pomoći da se njegovi sportski automobili plasiraju na tržište.
Sa svojim EV modelima Speedster i Roadster, Longbow ima zadatak da električne sportske automobile učini privlačnim, što se drugima do sada nije pokazalo lakim. MG Cyberster ima izgled i performanse, ali je dinamički daleko ispod nivoa, dok je Porscheov električni 718 imao dug razvoj i odloženo predstavljanje.
Pristup Longbowa je drugačiji od većine i osvežavajući je za proizvođače električnih vozila, fokusirajući se na jednostavnost i malu težinu, a ne na brojeve koji privlače pažnju. Speedster i Roadster su dizajnirani da pre svega budu zanimljivi za vožnju po putu, a kompanija ih opisuje kao “duhovne naslednike Elise”.

Biće dizajnirani, razvijeni i ručno sklopljeni u Velikoj Britaniji, pri čemu Roadster (pomalo kontraintuitivno) ima glatku, tečnu formu kupea, a Speedster gotovo izgleda kao umanjena verzija Ferrari Monza SP2.
Namenska aluminijumska struktura i lagana konstrukcija omogućavaju upotrebu kompaktnijih motora i baterija, dok se i dalje postižu performanse koje biste očekivali od sportskog automobila. To je smanjilo ukupnu projektovanu težinu na samo 895 kg za Speedster i 995 kg za Roadster.
Podaci o snazi nisu objavljeni, ali otvorena verzija može postići 100 km/h za 3,5 sekunde, dok je kupe desetinku sporiji. Longbow navodi domet od 442 km za prvi.

Ostali tehnički detalji su oskudni, ali Longbow kaže da koristi “svetske” inženjere u Velikoj Britaniji kako bi usavršio pogonski sklop, šasiju i elektroniku svojih automobila. Ni Roadster ni Speedster nisu jeftini – počinju od 75.000 odnosno 98.000 evra, ali to ih stavlja u sličan rang kao Cayman S na donjoj granici, i četvorocilindričnu Emiru na gornjoj.
Longbow je na putu da izbaci automobile na tržište 2026. godine, a kupci trenutno mogu da rezervišu jedan od 150 Roadstera ili Speedstera, pri čemu će prve izrade biti specijalna izdanja.