Kontrolu na poslovanjem firme London Electric Vehicle Company (LEVC), sprovodi kineski holding Geely. Izvorno britanski entitet je nekako iznanda objavio planove koji podrazumevaju proširenje proizvodnog progroma sa vozila iz segmenta kombija i na velike putničke automobile. Proizvođaču će u za tako nešto biti od značaja arhitektura nazvana SOA.
Platforma je, uostalom i u duhu imena kompanije, baza za baterijska vozila, ali ako izuzmemo taj detalj, zapravo je veoma prilagodljiva. Može podržati vozila dužine u intervalu od 486 do 595 centimetara, uz međuosovinski razmak između tri i 3,8 metara. U takvim okolnostima je jasno da bi se u vozilo te veličine mogla smestiti cela porodica.
U tim vozilima bi bilo mesta za dva do četiri reda za sedenje, dok bi onaj najudaljeniji od mesta vozača mogao biti sklopiv u pod, sve kako bi se dobio performantniji prtljažnik. Međutim, ono što bi se moglo okarakterisati najznačajnijom prednošću ovih automobila (na pomenutoj platformi) jeste to što bi im bilo moguće olakšano pristupiti, zbog nisko postavljene ivice kabine i prtljažnika. To bi trebalo da olakša ulazak i utovar (istovar) težih stvari.
Na listi serijske opreme bi se našao i sistem vazdušnog ogibljenja, što bi omogućilo dodatno sniženje školjke i dodatno uvećan komfor prilikom ulaska u automobil. Nasuprot tome, teretne verzije bi mogle dobiti robusnije ogibljenje, ono s lisnatim oprugama, kako bi se lakše nosile s teretom.
Trakcione baterije će biti dostupne u tri veličinska razreda. Bazična će nuditi kapacitet od 73 kWh i biće litijum-gvožđe-fosfatna, dok će dve već baterije kapaciteta od 102 i 120 kWh, dolazile kao proizvod implementacije tehnologije nikl-kobalt-mangan. Deo serijske opreme bi bila i toplotna pumpa.
Više opcija je dostupno u smislu raspoložive moći pogonskog sklopa, ali se pretpostavlja da bi jedna od najsnažnijih ponudila više od 540 „konja“, kako navodi Kent Bovelan, s mesta rukovodioca razvoja platforme. Priču o ovome je preneo britanski Autocar. Ovakva verzija bi verovatno dobila duet elektromotora, gde bi vodeću ulogu imao onaj nazad, dok bi se prednji mešao u posao zadnjem, samo u slučaju nužde. To sugeriše da će varijante bliže uvodnoj, nuditi samo zadnji pogon.
Noviteti bi trebalo da dobiju potpuno novi informativno-zabavni sistem s dovoljno memorije da se nahrani osam ekrana i da se nosi s podacima koje prikupi koktel od dvanaest unutra postavljenih kamera. Kako bilo, sistemi autonomne vožnje neće biti glavna stvar, a u doba dolaska na tržište, noviteti bi trebalo da ponude drugi nivo autonomije, što je danas standard i kod niže srednje klase.
Vreme u kom ćemo videti premijere je blisko sredini ove decenije, ali nije jasno gde će vozila biti sklapana, a tek je nerazumno pretpostavljati u vezi toga hoće li neko vozilo iz ove porodice biti ponuđeno i kod nas.
AutoRepublika