Naslednik legendarnih 300 SL i 190 SL predstavljen je u martu 1963. godine.
Bio je to je model koji je nastavio Mercedesovu tradiciju sportskih automobila i utabao put seriji W113, koja je trajala do 1971. godine.
Iako zasnovan na svojim prethodnicima, ovo je bio izuzetno značajan model, posebno u bezbednosnom smislu.
Razvijen na 30 cm skraćenoj osnovi modela W111, imao je dodatno ojačanu konstrukciju, a bio je i prvi sportski automobil sa jasno definisanom putničkom kabinom, sa odvojenim zonama deformacije ispred i iza putničkog prostora.
W113 je imao pozadi disk kočnice od 1967. godine i bio je jedini sportski automobil 1960-ih sa dovoljno udobno podešenim ogibljenjem da ga zavole vozači širom sveta.
Dvosed 230 SL dizajnirao je Fridrih Gajger, dok se za zakrivljeni krov pobrinuo Pol Brak. Upravo je krov “kriv” za nadimak Pagoda, po kojem je i danas poznat ovaj automobil.
Proizvedeno je ukupno 48.912 primeraka 230 SL, a u tom periodu nuđena su tri motora.
Najuspešniji je bio Mercedes 280 SL koji je imao redni šestocilindraš M130 od 2,8 litara, sa 170 KS. Ovaj automobil je ubrzavao do 100 km/h za 9 sekundi i razvijao do 200 km/h.
Pomenimo i uspehe u moto-sportu, posebno reli Spa-Sofija-Lijež od 5.000 km, koji su 1963. godine osvojili Eugen Bohringer i Klaus Kaise, a godinu dana kasnije bili su treći.
Model 230 SL danas se smatra pravim Mercedesovim klasikom. Odlično očuvani primerci dostižu cenu od 128.000 evra, odnosno 156.000 evra za 280 SL.