Semafori kao semafori, ne razmišljamo mnogo o njima, pratimo njihova svetla u saobraćaju i u zavisnosti od boje reagujemo. Međutim, dizajn boja na semaforima nije slučajan, a o tome piše portal tz.de.
Naime, mnogi semafori imaju proreze na staklu. Razlog je praktičan. Ako crvena faza semafora potraje dugo, nekim vozačima pogled će odlutati, a upravo neujednačena struktura svetala pomaže da se to spreči, odnosno da vas “mami” da nastavite da gledate ka semaforu i da ostanete fokusiran na njegove promene boje.
Na semaforima takođe postoje takozvani difuzori koji obezbeđuju da se svetlost distribuira i širi što je dalje moguće. Tako da semafor možete videti kada ste tačno ispred njega, ali i 50 metara dalje.
Zaslepljivanje se sprečava rasipanjem svetlosnog snopa. Da je staklo semafora glatko, svetlosni snop bi bio fokusiran i vi biste ga videli samo direktno.
Kod modernih semafora, prorezi na staklu nisu potrebni jer noviji semafori imaju mnogo malih sočiva, koja usmeravaju svetlost. Time se takođe sprečava nastanak tzv fantomskog svetla, odnosno refleksije sunčeve svetlosti. Ova tehnologija to sprečava.
Danas se u semafore često ugrađuju LED svetlosni izvori koji omogućavaju dobru vidljivost i na direktnoj sunčevoj svetlosti.
LED semafori su sve češći i na našim ulicama. Kakva su vaša iskustva sa njima i da li su prema vašem mišljenju bolji od starih?