Nakon neuspeha Thessisa i „skandalozne“ Theme, Lancia se vraća na teren vrhunskih porodičnih automobila sa Gammom i na jučerašnji dan je italijanski brend pokazao prvi takozvani tizer.
Spoj Lancije i segmenta prestižnih vozila deluje kao prilično komplikovana priča, a na temelju dešavanja iz ne tako davne prošlosti. Dok se italijanski brend vraća u segment donekle luksuznih gradskih automobila i želi da novim Ypsilonom ukrade bar neke kupce od Minija, Latini se u isto vreme takođe pripremaju za nastup u izazovoj kategoriji porodičnih vozila, pri čemu će dolazeći adut Stellantisa biti pozicioniran između sedana i krosovera.
Drugi model u Lanciinoj novoj gami, dobija ime Gamma. Planirano je da se nađe u prodaji od 2026. godine, a uostalom, kao i Peugeot 3008, Opel Grandland i naredni, to jest budući Citroen C5 Aircross, trebalo bi da bude zasnovan na arhitekturi STLA Medium. Ova je pak kompatibilna sa čisto električnim motorima i blagim ili plug-in hibridnim pogonskim sklopovima. Trebalo bi da stigne skoro istovremeno kad i model DS 8, kao još jedan porodični automobil s vrhunskom vokacijom zasnovanom na ovoj arhitekturi.
Lancia je otkrila prvu sliku očekivane zverke, a koja bez sumnje pokazuje pojedinost s poklopca prtljažnika gde možemo da vidimo traku rasvete i sam naziv „Gamma“ koji je u vidu nalepnice prilepljen na stražnjicu.
Novajlija će morati da prođe bolje od veoma smelog Thessisa, te lepe limuzine koja se prodavala između 2002. i 2009. godine i koja je u svoje vreme pronašla samo 15.941 kupca. Ali nadamo se boljoj sudbini, takođe i od Theme iz 2011. godine. Naime, ovaj Chrysler 300 s novom oznakom, je naterao čistunce, takozvane puritance da vrište, dok je trgovcima naterao suze u oči s oko samo dve hiljade prodatih jedinica.
Može li se Lancia vratiti u ovaj segment sa kredibilnim automobilom? To ćemo videti do sledeće godine na zvaničnom predstavljanju.
AutoRepublika