Umjesto toga, Lanzador će biti smešten u klasu izdignutih gran turera sa smeštajnom formulom 2+2, Dodatno, valja napomenuti da u proizvodnom planu kompanije nema mesta za električne modele tipa Huracana ili pak Revuelta. Razlog za to je što šef Lamborghinija Stefan Vinkelman smatra da ne bi bili uspešni i da se generalno električni superautomobili loše prodaju.
Vinkelman je priču „prodao“ novinarima redakcije poslovnog magazina Automotive News Europe, naglašavajući da je za sada situacija takva da „to za sada nisu artikli koji su traženi na tržištu“. Čak je ustvrdio i da ih bolja sudbina ni ne čeka: „Prerano je, i moraćemo da popričekamo da bismo videli šta će dalje da se zbiva.“
Ima smisla da Lamborghini i dalje koristi V12 kao zamenu za Aventador, dok će naslednik Huracana pružati i pogon na gas. Međutim, manji od dva superautomobila gubi atmosferski blok tipa V10 koji će zameniti novorazvijeni twin turbo agregat u rasporedu cilindara V8.
Superautomobili su za bogate, ali generalni direktor Rimaca Mate Rimac je nedavno priznao da kupci vrhunske klase ne žele električne superautomobile. Zbog toga je Nevera i dalje na prodaju, uprkos ushićenju koje se stvorilo oko tog vozila i upkos ograničenom obimu proizvodnje na samo 150 automobila. Električni hiperautomobil razvijen u Hrvatskoj postavio je ne manje od 23 rekorda prošle godine, ali izgleda kao da bogati ljudi nisu bili dovoljno impresionirani da potpišu kupoprodajni ugovor.
Bugatti takođe održava motor s unutrašnjim sagorevanjem goriva u životu i najavljena je predstojeća zamena za Chiron. Marka iz Molshajma čak ni ne smanjuje broj cilindara pod haubom. Nova „francuska“ zver će imati motor sorte V16 sa prirodnim usisavanjem, dakle takođe atmosferski, ali kao deo hibridne postavke pogonskog sklopa.
Još jedan elitni brend koji se trenutno drži podalje od potpunih električnih vozila je Pagani, uprkos tome što radi na ovoj tehnologiji od 2018. godine pa na ovamo. Nije odustao od istraživanja i razvoja, ali serijski model neće uskoro doći. Zašto? Baterije su i dalje preteške i to razvodnjava iskustvo vožnje superautomobila.
Međutim, ne razmišljaju isto u svim upravnim odborima egzotičnih brendovi superautomobila. Recimo, Ferrari je još uvek na putu da predstavi EV sa performansama superautomobila. Tu je zapravo ispred roka sa razvojem, pre nego što će automobil biti lansiran krajem 2025. godine. U međuvremenu, sledećeg meseca otvara novu fabriku u Maranelu. Na toj lokaciji će se sklapati električni modeli kompanije koju reprezentuje propeti konjić.
Strožiji propisi o emisiji primoravaju proizvođače automobila da pređu na električne postavke, ali proizvođači superautomobila se drže ugljovodoničnih motora što je duže moguće. Zašto? Zato što znaju šta njihovi kupci žele, a to je emocija koju samo SUS velike zapremine može da isporuči, što je opet vanserijski non-sens jer emocije su u srcu, a ne u ušima. Iako su električni automobili znatno brži, Stefan Vinkelman smatra da to nije tako uzbudljivo kao ono što nudi motor s unutrašnjim sagorevanjem goriva, pogotovu kada se „utera“ u zonu visokih obrtaja i kada „grmi“ postavljen iza sedišta.
Lamborghini se nada epilogu u kom bi sintetička goriva spasila motore SUS. Italijanski egzotični brend bi mogao da iskoristi napredak marke Porsche koja posluje unutar grupe Volkswagen, a koja gura priču u razvoju i proizvodnji sintetičkih goriva koja su skoro ugljenično neutralna, i koja se istražuju u Čileu.
AutoRepublika