•Kulen star 10 godina bolje čuva vrednost od BMW X6
Vodeći evropski sajt koji se bavi statistikama automobilske industrije i istorijom polovnjaka carVertical je na osnovu nekoliko hiljada analiziranih modela istražio stepen i uzroke rekordnih gubitaka vrednosti BMW modela tokom godina eksploatacije.
Istraživanje koje je sprovela kompanija carVertical otkrila je BMW modele sa najboljom i najgorom vrednošću nakon prve kupovine.
Terenci imaju bolju polovnu vrednost
U poslednjoj deceniji terenci su bili u trendu, a BMW automobili nisu izuzetak.
Serija X ima najbolju polovnu vrednost među svim BMW vozilima, nadmašujući dobro poznate modele poput serije 3 ili serije 5.
Tri godine star BMW X1 ima polovnu vrednost od 62,4%, što znači da gubi skoro 38% svoje maloprodajne cene. Posle 5 godina njegova vrednost pada na 48,8%, a posle 10 godina – na 24,5%.
U svim starosnim grupama automobila, BMW terenska vozila imaju najveću vrednost: 3-godišnji X3 ima polovnu vrednost od 49,8%, X5 – 66,6%, a X6 – 73,3%.
Iako na prvi maj deluju užasavajuće, ovo su još uvek odlične brojke u poređenju sa BMW modelima koji nisu terenska vozila.
Naravno, modeli X nisu “besmrtni” – tokom dužih perioda, vrednost može značajno pasti.
BMW X6 jedan od najskupljih terenskih vozila na tržištu, nakon 10 godina gubi većinu svoje prvobitne vrednosti.
Model X6 star 10 godina ima polovnu vrednost od samo 21,7%. Ako se tome doda trošak finansiranja, dolazimo do rezultata da je BMW X6 star 10 godina izgubio novca tačno koliko je koštao.
Sa sličnim brojevima se bori i ostatak game: X1 ima samo 24,5%, X3 – 28,4%, a X5 – 20,3% svoje prvobitne vrednosti.
Razlog velikog gubitka vrednosti polovnih BMW je visoka cena održavanja
Neki BMW modeli gube više od polovine svoje vrednosti nakon 3 godine
BMW serija 7 za 10 godina „pojede“ više novca nego što je plaćen kao nov.
Serija 7 je jedan od najskupljih modela u BMW asortimanu. Međutim, nakon napuštanja prodajnog salona, njegova vrednost opada veoma brzo.
Serija 7 stara 3 godine ima polovnu vrednost od 40,5%, koja pada na čak 14,4% nakon što ovaj model “napuni” 10 godina. Sa troškovima servisiranja, jasno je da je gubitak na njemu veći od cene koštanja.
BMW serije 7 je napravljen za specifičnu publiku, koja ceni luksuz i status. Međutim, komplikovano i skupo održavanje čini ovaj BMW manje atraktivnim na tržištu polovnih vozila. Ljudi koji traže polovno vozilo obično žele da što manje troše na popravke i održavanje, a stari BMW 7 nije efikasan auto po tom pitanju.
Nagli porast popularnosti terenskih vozila oduzeo je veliki deo tržišnog udela konvencionalnim automobilima, oštetivši njihovu polovnu vrednost.
BMW serije 3 i serije 5 rekorderi u bacanju para
BMW serije 3 i serije 5 gube polovinu svoje vrednosti tokom prve 3 godine
Posle 10 godina, Serija 3 ima polovnu vrednost od samo 18%, dok Serija 5 – 19,3%, što je manje od bilo kog automobila iz X serije.
Sportski kupe modeli mogu biti dobra investicija, ali postoji fora
Dok neki ekskluzivni modeli poput serije 6 imaju visoku polovnu vrednost nakon 3 godine (90,9%), ona počinje brzo da opada nakon tog trenutka. Serija 6 stara 5 godina ima još samo 56,2% svoje vrednosti, što je značajno smanjenje za samo 2 godine.
Nakon 5 godina, garancija proizvođača ističe, što povećava troškove održavanja serije 6. Pošto se radi o luksuznom modelu, niko ne želi da rizikuje visoke troškove održavanja i pad tržišne cene tako što će kupiti ovaj model.
To nije iznenađenje, s obzirom na to da se mnoga vozila na tržištu polovnih prodaju sa skrivenim oštećenjima koja su skupa za popravku.
Idealan za prevarante
Luksuzni automobili poput BMW-a serije 6 su glavni kandidat za prevarne radnje, jer prodavci polovnih modela mogu mnogo toga dobiti sakrivanjem istine. Zbog toga, kupovina skupih modela – čak i nakon njihove pete godine korišćenja – preporučljiva je samo nakon provere istorije automobila i obazrivog pregleda.
Nije sve tako crno: BMW, može i da se zaradi
Vrelegume.