Poslije godina rasta, ekspanzije i snažnog tržišnog učinka, KTM je, preko svoje matične kompanije Pierer Mobility Grupe (PMG), rešio da se pozabavi padom koji je doveo do gubitaka u prvom i drugom tromjesečju ove godine od ukupno 172 miliona evra.
U proleće 2024. PMG je dodao MV Agustu svom spisku svojih brendova, što znači da se brend Varese pridružio portfelju u kojem se već nalaze KTM, GasGas, Husqvarna i WP Suspension. Kupovina MV Aguste (PMG je preuzeo kontrolni deo kompanije od 50,1%) dala je sliku brenda koji je bio u izvanrednomfinansijskom stanju.
Prošle nedelje PMG je objavio izjavu koja baca svetlo na dosadašnji tok 2024. i naglašava pad prodaje (pad od 27%) i gubitke u prvom i drugom tromesečju 2024. U poređenju sa istim periodom 2023. godine, u kojem je PMG ostvario profit od 53 miliona evra, finansijska slika izgleda mračno, pri čemu se gubici od 172 miliona evra za 2024. pripisuju nekoliko faktora.
Prvo, PMG ukazuje na pad prodaje novih motocikala, ističući SAD kao ključnu oblast u padu prodaje. S obzirom da je veći deo KTM i Husqvarna asortimana (i ceo GasGas ICE asortiman) posebno fokusiran na terenske i enduro motocikle, pad prodaje u SAD će uvek rezultirati velikim padom profita.
PMG takođe ukazuje na ono što naziva “troškovima u vezi sa restrukturiranjem segmenta” kao još jednu pokretačku snagu za loše finansijske rezultate. KTM, Husqvarna i GasGas imaju kompanije za proizvodnju motocikala i električnih motocikala koje rade zajedno sa elementima proizvodnje motocikala svakog brenda. To je “restrukturiranje” koje je dovelo do toga da PMG brendovi za motocikle i električne motocikle ostvare kombinovane gubitke od 75 miliona evra.
Negativni rezultati mogu izgledati i zvučati nešto mračnije nego što jesu, s obzirom da KTM, na čelu sa svojim ko-izvršnim direktorom, Gotfridom Nojmajsterom, predviđa gubitke na kraju 2024. u ukupnom iznosu između 10 i 15%.