KTM neće podržati predlog da se daju ustupci Hondi i Yamahi.
Sportski direktor MotoGP-a, Karlos Espeleta, želi da promeni pravila o tehničkim privilegijama kako bi pomogao japanskim proizvođačima koji se bore iza Evropljana.
Ali Mark Markes, Fabio Kvartararo i saradnici još uvek mogu da budu osujećeni jer KTM, koji do sada uživa u dobroj sezoni, ne želi da im se pomogne.
“Prednosti su zasnovane na privilegijama koje su postojale za nove učesnike poslednjih godina”, rekao je Pit Bajrer, direktor KTM-ove motosport divizije.
“Dorna je predložila vraćanje ovih ’ustupaka’ Yamahi i Hondi skoro preko noći.”
“Nećemo podržati ovaj predlog.”
“Postoji razlog za to. Yamaha je bila vicešampion 2020. i 2022, a između toga je osvojila titulu.”
“Honda je prema postojećim pravilima osvojila previše bodova u poslednjih godinu i po dana, zahvaljujući podijumima Marka Markesa i Pola Espargara i pobdi za Aleksa Rinsa, pa se stoga ne kvalifikuje za ove ustupke.”
“Smatramo da nijedan brend nije u situaciji da opravda oživljavanje ovih proizvođača kroz nove propise o koncesijama.”
“Ovo su dobri, ponosni timovi, oni će pronaći svoj tehnički put. Ali njima ne trebaju nikakvi ustupci.”
“Šta bi trebalo da kažu drugi proizvođači koji su se izborili za vrh?”
“Koliko dugo se Ducati borio da se vrati na vrh nakon 2007. Mi i Aprilia se takođe borimo.”
“Samo zato što Yamaha ove godine nije pobedila u trci ne znači da su im potrebni ustupci.”
“Predložili smo jednu ili dve promene pravila od 2017. Nije tajna da smo se borili protiv ekstremnog aerodinamičkog razvoja i nekih drugih novina.”
“Bilo je dosta veoma razumnih predloga sa naše strane. Ali nismo dobili većinu za to u padoku. Mnogo ljudi se sada žali da je klasa otišla u pogrešnom pravcu zbog aero paketa i uređaja.”
“Ali i dalje smo se marljivo razvijali prema važećim propisima i završili svoj posao. Sada smo prešli dug put.”
“Zbog toga nismo zainteresovani da menjamo propise usred ugovornog perioda Dorne, koji traje do kraja 2026. Kod svakog našeg zahteva, rekli su nam kako nema promena pravila tokom važećeg ugovora. To smo razumeli i prihvatili.”
“Zato ne želimo da trošimo suludo mnogo vremena na nove koncesijske propise. Jer sledeća promena pravila neće se desiti do 2027.”
Šefovi Ducatija i Aprilije bili su otvorenijeg uma.
“Razmotrićemo novi predlog na miru”, rekao je sportski direktor Ducatija Paolo Čabati.
“Možete da razgovarate o razumnim rešenjima, na primer o dodatnim danima za testiranje, danima za testiranje za vozače u fabrici.”
“Ovo su rešenja koja se u nekom trenutku mogu primeniti i na Ducati – ili na KTM ili Apriliju ako su potrebni. O tome treba detaljno razgovarati.”
“Ali nećemo se odupreti ničemu što ima smisla. Bilo bi dobro za šampionat kada bi Japanci ponovo bili konkurentniji. Zato: Hajde da nađemo predlog.”
Masimo Rivola, izvršni direktor Aprilije, dodao je: “Zarad našeg šampionata, otvoren sam za sve ideje i diskusije. Ali moramo sagledati sve tačke gledišta, a ne samo tačke gledišta proizvođača koji se trenutno muče.”
“Na kraju moramo da pronađemo prihvatljiv kompromis koji će koristiti celom MotoGP Svetskom prvenstvu.”
“Želimo uzbudljiv šampionat, uzbudljive trke – i svi uključeni timovi treba da imaju šansu da pobede. Moramo pronaći uravnotežene kriterijume.”
Motomagazin.rs