Među izlagačima na ovogodišnjem EICMA sajmu, našao se i KTM, jedan od najvećih evropskih proizvođača. Nakon kratkom odsustva s ovog prestižnog događaja, KTM se vratio u punoj snazi predstavljanjem novog, dugo očekivanog modela, 990 Duke.
2017. godine je KTM odlučio da uđe u segment nejked motocikala srednje kategorije sa 790 Duke, takođe poznatim kao Skalpel. Međutim, bilo je jasno da 790 jednostavno nije dovoljan. 2022. godini, KTM je predstavio 890 Duke i 890 Duke R, a sada, na EICMA salonu stiže i novi KTM 990 Duke, u izdanju za 2024.
Čini se da novi bicikl ruši granicu između segmenta nejked motocikala srednje i teške kategorije, posebno zbog svojih vrhunskih performansi i tehnologije.
Motocikl se može pohvaliti ažuriranom iteracijom KTM-ovog hvaljenog LC8c motora, zapremine 947 kubika, s vodeim hlađenjem i ubrizgavanjem goriva. Na novom nejkedu on donosi 123 KS i 103 Nm obrtnog momenta, što ga čini najmoćnijim Duke modelom ispod 1.000 kubika.
Novi 990 Duke takođe ima sveobuhvatan niz tehnologije koja je posebno dizajnirana da poboljša njegove performanse na stazi i na putu. Višestruka pomagala i asistencije za vozača pokretana inercijskom mernom jedinicom (IMU) obezbeđuju ABS i kontrolu proklizavanja, dok Track Mode otključava puni potencijal motocikla.
Naravno, kao i drugi Duke modelo u KTM-ovoj ponudi, veliki TFT ekran u punoj boji nudi vozačima pogled iz ptičje perspektive na sve relevantne podatke o vožnji, kao i pristup višestrukim podešavanjima.
Ogibljenje se sastoji od WP Apex komponenti, dok je niz opcija personalizacije preko KTM PowerParts i PowerWear kataloga dostupan posebno za ovaj model. Felne su od 17 inča, a za koenje se brinu dve radijalno postavljene prednje disk kočnice i jedan plutajući disk pozadi.
Motomagazin.rs