Xiaomi je 28. marta u Pekingu lansirao prvo električno vozilo koje je dobilo ime SU7. Proizvođač je za kineski Apple Car primio skoro 90 hiljada „čvrstih“ porudžbina, i to u svega 24 sata nakon lansiranja, što u osnovi znači da je rasprodata proizvodnja za 2024. godinu. S isporukama će se početi do kraja aprila.
Električno vozilo je već stiglo u 59 izložbeno-prodajnih salona u 28 gradova širom Kine, gde je omogućena i probna vožnja, što je privuklo veliki broj ljudi. Neki potencijalni klijenti čak čekaju do 3 sata ujutro da bi ga vozili. Štaviše, Xiaomi je SU7 predao mnogim uticajnim osobama, takozvanim influenserima, sve kako bi objavili recenzije.
Nije onda ni čudo što su krenule da kolaju priče pune negativizma o Xiaomijevom sedanu. Video snimci i fotografije noviteta čiji su brojni primerci učestvovali u nezgodama različitog tipa, počele su da se šire kineskim društvenim mrežama. Na jednom od tih video snimaka, vozač SU7-a s bojom školjke Aqua Blue gubi kontrolu nad testnim vozilom i udara u bokom u zid. Očigledno je da je vozač neiskusan, ali moderni elektromobili bi trebalo da budu u stanju da se nose sa tim i da ne dozvole tako opasan manevar.
Nezgoda ovog tipa ukazuje na propust u funkcionisanju sistema kontrole proklizavanja. Dobro podešen sistem proklizavanja mora biti u stanju da prepozna kada guma na jednom ili više točkova počinje da gubi kontakt, i sledstveno bi trebalo da se umanji poslati obrtni moment na tu stranu, ili bi trebalo da se dozirano aktivira kočnica. Međutim, sudeći po onome što se da videti u snimku, sistem o kom pišemo, najblaže rečeno, ne funkcioniše baš savršeno u Xiaomijevom prvencu. Teslin adut sigurno ne bi dozvolio ovakav manevar
Razlog je to što Tesla poseduje drugi sistem za kontrolu proklizavanja, pri čemu se podaci iz elektromotora koriste za merenje stvarnog prijanjanja pojedinačnog točka, što daje mogućnost da se reaguje kada guba izgubi kontakt, ali još uvek nije počela da klizi. Ovo ima svoju granicu, tako da se koristi i običan sistem za kontrolu proklizavanja, ali svakako i ovaj sekundarni može dati izuzetne rezultate.
Another post about the #Xiaomi SU7, this time one that looks like the air suspension has deactivated across the car. Low rider. pic.twitter.com/msrQJSPVol
— Inside China Auto (@InsideChinaAuto) March 29, 2024Drugi video klip koji je podelio portal Inside China Auto prikazuje Xiaomi SU7 koji je ofarban u ljubičastu nijansu nazvanu Radiant Purple, a koji se očigledno suočio s neispravnim sistemom vazdušnog vešanja, praktično pretvarajući vozilo u neupotrebljivu maketu.
Korisnik društvene mreže Weibo, a koji se predstavlja kratko i jasno 王金生 podelio je slike jednog primerka SU7-a koji je bio učesnik saobraćajne nezgode niskog intenziteta, prikazujući kako je nakon incidenta došlo do oštećenja karoserije mizernog obima.
Još jedan zabeleženi sudar je primer klasičnog udara sa zadnje strane vozila gde je kineski SU7 „kontaktirao“ predstavnika nemačke škole izrade automobila. Ovaj sudar najverovatnije nije uključivao nikakav kvar, već samo neiskusnog vozača. Zanimljivo je da se to dogodilo pre lansiranja, odnosno 24. marta.
Xiaomi je početkom februara sproveo zimsko testiranje u gradu Heiha u severoistočnoj Kini. SU7 je dospeo na naslovne strane kada se slupao na snežnom putu, na koji način je obeležen prvi, takoreći istorijski sudar Xiaomijevog automobila.
Sada preostaje da se vidi kako će na sve ove priče reagovati uprava i prvi čovek Xiaomija, Lei Jun, a koji je inače poznat kao marketinški guru. Rekli bismo da ovo nije ništa kapitalno i suštinski ugrožavajuće po reputaciju proizvođača potrošačke elektronike, ali će svakako podsetiti kupce da je dalek put od „najbolje (početničke) volje proizvođača do pouzdanog proizvoda visokog kvaliteta“.
AutoRepublika