Ovaj potez dolazi nakon što su verzije ovih modela s volanom na desnoj strani prestale s proizvodnjom, a potom je obustavljena i proizvodnja za kinesko tržište.
Tesla je tiho povukla dva svoja najdugovječnija modela s evropskog tržišta. Model S i Model X više nisu dostupni za naručivanje po narudžbi, već samo iz ograničenih zaliha. Ovim se efektivno zatvara poglavlje koje je prije deset godina predstavljalo vrhunac električne mobilnosti i redefiniralo koncept luksuznog električnog vozila.

Ovaj potez dolazi nakon što su verzije s volanom na desnoj strani ovih modela ranije prestale s proizvodnjom, a zatim je uslijedila i proizvodnja za kinesko tržište. Samo Sjeverna Amerika ostaje kao posljednja velika regija gdje su S i X još uvijek dostupni. Ali prodajne brojke govore sve. U prvih šest mjeseci ove godine, Tesla je isporučila samo 23.275 jedinica Modela S, X, Cybertruck i Semi zajedno, dok su Model 3 i Model Y prodani u gotovo 700.000 jedinica. Dakle, ovi modeli su postali prilično nebitni za Teslu kada je u pitanju tržišni udio.

Iako su Model S i Model X nedavno dobili manja kozmetička poboljšanja poput višebojnog ambijentalnog osvjetljenja, u Teslinom svijetu to više ne predstavlja ozbiljan razvojni ciklus. U stvarnosti, ovo su modeli koji su ostali na marginama proizvodnog plana kompanije, daleko od pažnje koju uživaju pristupačniji i tržišno relevantniji modeli.

Model S, predstavljen 2012. godine, bio je prvi automobil koji je dokazao da performanse, domet i luksuz mogu koegzistirati u jednom električnom modelu. Model X iz 2015. godine donio je sličnu filozofiju SUV-u, upotpunjenu svojim prepoznatljivim zadnjim vratima u obliku krila gulba. Ali tehnološki napredak, konkurencija i Teslina interna strategija učinili su ih gotovo relikvijama prošlosti.

S najavljenim dolaskom Modela Y s tri reda sjedišta, Model X postaje još teže opravdati u očima prosječnog kupca. Model S, s druge strane, bez značajnih novosti, ostaje isključivo interes entuzijasta.
Jutranji.hr