1. Marta 2025.

Kraj za “Godzilu”: Nissan GT-R R35 odlazi u istoriju nakon 18 godina slave

Japanski proizvođač prestao je da prima narudžbine, zahvalivši se svim kupcima na podršci od lansiranja modela R35 davne 2007. godine.

Punoletstvo je veliki trenutak za većinu ljudi, ali za automobile? Ne baš. Pogotovo kada je u pitanju Nissan GT-R R35, sportski automobil koji je sada i zvanično na svom poslednjem putovanju. 

Nakon skoro dve decenije, legendarni R35 odlazi u penziju, a njegovo finalno poglavlje je sada napisano.

Dana 28. februara, Nissan je potvrdio kraj proizvodnje modela GT-R R35 u Japanu, prestavši da prima narudžbine. Na zvaničnom sajtu objavljena je sledeća izjava:

“Primili smo veliki broj narudžbina za Nissan GT-R. Sada smo završili sa prihvatanjem narudžbina za planirani proizvodni broj vozila. Želimo da izrazimo iskrenu zahvalnost svim našim kupcima na podršci od njegovog predstavljanja 2007. godine.”

Ovo potvrđuje ono što se već neko vreme očekivalo, da je model za 2025. godinu poslednje izdanje R35 generacije.

Proizvodnja za severnoameričko tržište završena je još u oktobru 2024, a specijalne edicije T-Spec Takumi i Skyline bile su poslednje limitirane serije.

Kraj ere: GT-R odlazi u istoriju širom sveta

Odlazak R35 bio je neminovan, s obzirom na to da je već ukinut na mnogim tržištima zbog regulativa o bezbednosti, buci i emisijama.

  • Australija i Novi Zeland dobili su poslednje GT-R modele u oktobru 2021.
  • Evropa i Velika Britanija su se oprostile od ovog automobila u martu 2022.

“Godzila” se oprašta

GT-R je dugo nosio nadimak “Godzila”, zahvaljujući svojoj reputaciji “ubice” superautomobila u rukama pravih vozača.

Model R35 je prvi put predstavljen na Sajmu automobila u Tokiju 2007. godine, nakon nekoliko ranijih koncept verzija iz 2001. i 2005.

Tokom gotovo 20 godina, dobio je brojna unapređenja, uključujući restilizacije 2010, 2016. i 2023. godine.

Njegovo srce je uvek bio 3.8 litarski twin-turbo V6 motor, koji je tokom godina značajno unapređen:

  • 2007: Početnih 480 KS (353 kW)
  • 2023: Snaga porasla na 573 KS (421 kW)
  • Nismo verzija: Maksimalnih 608 KS (447 kW)

Šta donosi budućnost za GT-R?

Ako ste se nadali još jednoj generaciji sličnog GT-R modela, moguće je da ćete se razočarati.

Budućnost ove serije već je najavljena kroz Nissan Hyper Force Concept iz 2023. godine, radikalni superautomobil koji bi mogao da preraste u GT-R R36.

Električni naslednik do 2028. godine?

Planovi za naslednika GT-R-a trenutno ukazuju na potpuno električni model sa solid state baterijama nove generacije.

Međutim, ove baterije neće biti spremne pre 2028. godine, što znači da bi Nissan mogao još neko vreme držati obožavaoce u neizvesnosti.

Naravno, postoji i šansa da Nissan promeni planove, pa možda pre električnog modela GT-R predstavi hibridnu verziju kao prelazno rešenje.

Bilo kako bilo, svet sa nestrpljenjem čeka sledeću evoluciju legendarnog GT-R-a.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare