7. Februara 2024.

Kragujevački Fiat Panda, zapravo Pandona na patentnim crtežima

Italijanski Fiat, koji je sada deo korporacije Stellantis, ove godine proslavlja 125. godišnjicu od osnivanja, i to na dan 11. jul. Ovo je od strane rukovodstva marke shvaćeno kao odlična prilika da se pokaže četvrta generacija Pande, koja je predodređena da služi kao jeftin globalni model. Za nas je ona posebno važna jer se očekuje da udahne novi život, ne samo fabrici u Kragujevcu, već i šumadijskom gradu u celini.

Patentne slike nove Pande, a koje su ovih dana objavljene u medijima s Apenina, navodno imaju datum iz 2021. godine. Osim toga, na slikama nema direktne indikacije da je ovo Fiat, međutim, crno-beli prikazi su slični konceptnom Fiatu Centoventiiju (koji je prikazan 2019. godine i koji je očigledno postao preteča nove Pande).

Prednja svetla serijske verzije Pande imaju LED dnevna svetla u dnu glavnih svetlosnih blokova i povezana su linijom sa kosim zarezima na levoj strani, što se može smatrati malo slobodnijom replikom starog amblema Fiata. Najverovatnije će, uz novu Pandu, brend Fiat predstaviti i svoj novi logotip, odnosno novu interpretaciju starog amblema sa kosim linijama. Rebrendiranje je najavljeno prošlog proleća.

To da će se ova Panda sklapati kod nas, zvanično je obelodanjeno prošlog decembra, a u tu svrhu je u toku prilagođavanje postrojenja. Panda će debitovati kao električni automobil, a da li će Evropljanima biti ponuđena i benzinska verzija, ostaje da se vidi, mada su male šanse za tako nečim. Ovo stoga što je najavljeno da će Panda treće generacije, ona koja se kao verzija SUS sklapa u italijanskom Pomiljanu, nastaviti da se montira do 2026. godine. Pride, specijalizovani sajt  it.motor1.com iz Italije navodi i da će treći naraštaj pande biti osvežen još jedared.

Četvrto pokolenje Pande, za razliku od svog prethodnika, pozicionirano je kao globalni model; njegova proizvodnja biće uspostavljena i u Africi i u Latinskoj Americi, gde će sigurno biti benzinske i „alkoholičarske“ verzije.

Italijanski časopis alVolante tvrdi da se novi model neće zvati Panda, već Pandona, kako se kupci ne bi zbunili usled egzistencije dve generacije modela istog imena.

Forma nove Pande (za sada ćemo je tako zvati, dok ne dobijemo zvanične informacije) biće ista kao kod novog Citroena C3-a za Evropu, predstavljenog prošle jeseni, odnosno radi se o terenskom hečbeku, postavljenom na globalnoj plaformi Smart Car. Ova pak predstavlja pojednostavljenu verziju francuske arhitekture CMP (Common Modular Platform).

Mehanički sadržaj Pande će verovatno biti isti kao i kod električnog „Francuza“, odnosno debitantska verzija će dobiti jedan elektromotor na prednjoj osovini snage 83 kW (113 KS) i bateriju kapaciteta 44 kWh, što je dovoljno za 320 kilometara autonomije u optimističnom ciklusu CLTC.

Unutrašnjost nove Pande još nigde nije otkrivena, ali možete očekivati konstruktivističku estetiku najavljenu u Fiatovom dizajnerskom manifestu od prošle godine.

O ceni nove Pande se može samo nagađati, ali teško da će Pandonica biti skuplja od sestrinskog Citroena, a koji sada košta od 23.300 evra pa naviše. Pride, Citroen će 2025. godine dobiti još pristupačniju električnu verziju sa dometom od 200 kilometara. i to po ceni od 19.990 evra.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare