19. Februara 2024.

Korupcionaški skandal u Nemačkoj: Ukrajincima poslali preplaćena i slabo oklopljena borbena vozila

Berlin je Kijevu isporučio “oklopna vozila” koja nemaju adekvatnu zaštitu, zbog čega ne mogu da se koriste na prvoj liniji fronta

Nemački ministar odbrane Boris Pistorijus našao se na udaru kritika zbog skandala oko nabavke oklopnih vozila, piše “Bild”.

Prema navodima tog nemačkog lista, postoje značajna nepodudaranja između informacija koje su objavili Ministarstvo odbrane i proizvođač oklopnih vozila FFG iz Flensburga, na severu Nemačke.

Nemačko Ministarstvo odbrane je 2. juna 2023. godine objavilo da će isporučiti 66 “zaštićenih pešadijskih borbenih vozila” Ukrajini, a za njihovu proizvodnju su zainteresovanost pokazali FFG i “Rajnmetal”.

Nakon kratkog razmatranja, Ministarstvo je odlučilo da ugovor ponudi FFG-u, navodeći da je reč o “najekonomičnijem rešenju”.

Kako oni navode, od oktobra 2023. godine do danas Ukrajini je isporučeno 48 od 66 oklopnih vozila.

Ipak, “Bild” piše da su ta vozila neadekvatna za korišćenje na prvoj liniji fronta, pa čak i za bilo kakvu upotrebu u “borbama” – iako su ih u nemačkom Ministarstvu nazvali “pešadijskim borbenim vozilom”.

Razlog za to je činjenica da ta “oklopna vozila” nemaju adekvatnu zaštitu protiv mina, artiljerijske i minobacačke vatre.

Umesto toga, oni imaju odbranu koja je dovoljna samo za zaštitu od naoružanja manjeg kalibra, potvrdio je portparol nemačkog Ministarstva odbrane.

Profesor na Univerzitetu Bundesvera u Minhenu Karlo Masala je rekao da “ako se potvrdi da je samo lakša verzija (vozila) biti isporučena Ukrajini, potpuno je jasno da je reč o skandalu sa nabavkama“.

“Uštede su pravljene po cenu života”, dodao je on.

Ministarstvo odbrane je pokušalo da se “opere” tvrdeći da “Ukrajinci nisu tražili da vozila imaju posebnu zaštitu od mina” – što je demantovao neimenovani ukrajinski zvaničnik.

“Naravno da smo želeli vozila koja imaju zaštitu od mina. Ali Nemci nisu imali izbora”, rekao je on za “Bild”.

Skandal je produbljen nakon što je taj list otkrio i da vozila zapravo nisu proizvedena u Nemačkoj – kako je tvrdilo Ministarstvo – već da su narudžbine prosleđene firmi “TAG Nemačka”, koja se nalazi u američkom vlasništvu.

Ta kompanije je narudžbinu prosledila svojoj podružnici na Bliskom istoku, te su vozila na kraju napravljena u fabrici u Ujedinjenim Arapskim Emiratima.

Kako navodi “Bild”, nijedno vozilo nije proizvedeno u Nemačkoj, već su samo preko Flensburga poslata u Ukrajinu.

Problem predstavlja i cena “oklopnih” vozila. Naime, “Bild” navodi da je prosečan cena tih vozila između 185.000 i 208.000 evra, ali da dokumenta pokazuju da je nemačko Ministarstvo platilo čak 600.000 evra po komadu, odnosno oko 40 miliona evra za ceo paket – tri puta više od tržišne cene.

Isporuka tih oklopnih vozila naišla je na oštre kritike opozicione Demohrišćanske unije, čiji je poslanik zadužen za odbranu Rodrik Kisveter rekao da bi, ako se potvrdi da su Ukrajini kupljena i isporučena vozila lošeg kvaliteta, to bilo “duboko problematično”.

Ministarstvo odbilo da potvrdi da su vozila plaćena 600.000 po komadu, a Kisveter je pozvao na organizovanje istrage. 

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare