Iako je aktuelna generacija modela Mercedes-AMG-a C63 najsnažnija u istoriji, prodaja je znatno ispod očekivanja proizvođača. Zbog toga je kompanija odlučila da odgovori na kritike i da kontroverzni elektrifikovani četvorocilindrični motor zameni šestocilindričnim – koji će takođe biti elektrifikovan.
Kada je Mercedes-Benz 2022. godine predstavio novu generaciju modela AMG C63, izazvao je pravu pometnju izborom pogonske jedinice. Dok su prethodne dve generacije imale V8 motor, novitet je bio opremljen samo dvolitarskim četvorocilindričnim motorom u kombinaciji sa plug-in hibridnim sistemom.
Elektrifikovani pogonski sklop doneo je doduše istorijski najveću snagu od 680 konjskih snaga, dok su se prethodne dve generacije držale ispod granice od 500 konja, ali je četvorocilindraš pod haubom bio veoma kontroverzna tema za javnost. To se odrazilo i na prodaju, koja je ostala daleko ispod očekivanja nemačkog proizvođača.
Međutim, 2026. godine planiran je redizajn modela, koji bi, između ostalog, trebalo da donese i novi redni šestocilindrični motor zapremine tri litra, što je za britanski magazin Autocar potvrdila i sama kompanija Mercedes-AMG. I ovaj šestocilindraš će ostati uparен sa plug-in hibridnim pogonom.

Pogonski sklop bi trebalo da bude evolucija sistema koji se već koristi u modelima kao što su AMG E 53, GLE 53 ili CLE 53, ali će biti podešen na veće performanse i veći obrtni moment. Ojačani šestocilindraš bi u budućnosti mogao da se pojavi i u drugim modelima.
Kompanija Mercedes-AMG je nedavno najavila i povratak V8 motora. Međutim, ugradnja V8 agregata u model C-klase bila bi komplikovana jer u motornom prostoru nema dovoljno mesta, a dodatne prepravke bi morale biti vrlo opsežne.
Pored svega navedenog, modernizacija bi trebalo da donese i novu instrument-tablu sa interfejsom Mercedes Superscreen i novim operativnim sistemom.
AutoRepublika