Automobili će morati da imaju tastere sa ključnim funkcijama za maksimalnu bezbjednost.
Proizvođači automobila u Evropi se podstiču da prestanu da koriste ekrane osetljive na dodir za osnovne funkcije kao što su pokazivači pravca i brisači zbog negativnog uticaja na bezbednost vožnje.
Kako prenosi Tajms, Evropski program za procenu novih automobila (EuroNCAP) trebalo bi da uvede nova pravila u januaru 2026. koja zahtevaju da vozila koja ocenjuju imaju funkcionalne fizičke komande, poluge ili dugmad, kako bi se postigla maksimalna bezbednosna ocena od pet zvezdica.
Iako je EuroNCAP testiranje dobrovoljno, ima veliku podršku nekoliko vlada Evropske unije, pri čemu kompanije kao što su Tesla, Volvo, Volkswagen i BMW koriste svoje ocene sa pet zvezdica da prezentuju bezbednost svojih vozila potencijalnim kupcima.
“Prekomerna upotreba ekrana osetljivih na dodir je problem u čitavoj auto-industriji, pri čemu skoro svaki proizvođač vozila premešta ključne funkcije na centralne ekrane osetljive na dodir, primoravajući vozače da sklone pogled sa puta, povećavajući rizik od sudara”, rekao je Metju Ejveri, direktor Odeljenja za strateški razvoj u EuroNCAP-u.
Da bi se kvalifikovali za maksimalnu ocenu bezbednosti nakon što nove smernice za testiranje stupe na snagu, automobili će morati da koriste dugmad ili poluge za svetla upozorenja, indikatore, brisače, SOS pozive i sirenu.
EuroNCAP nije obavezan, ali je važna referenca za proizvođače automobila tako da sigurno neće propustiti da svoja vozila prilagode novim pravilima.
Akumulacija svih mogućih funkcija na ekranima odvlači pažnju vozača sa puta. Proizvođači automobila to predstavljaju kao tehnološki napredak, a zapravo se radi o uštedi u proizvodnji.
B92.