Nova lokacija je i ranije bila jedna od opcija.
Muzej automobila koji je pre oko dva meseca prinudno iseljen iz Moderne garaže u Majke Jevrosime, gde se godinama nalazio ipak će definitivno biti preseljen u prostor ispod Brankovog mosta, što se kao buduća nova lokacija za ovu ustanovu kulture pominjalo i pre nekoliko godina.
Ministarstvo kulture određeno je za korisnika posebnih delova nepokretnosti u javnoj svojini Republike Srbije za potrebe Muzeja automobila – zbirka Bratislava Petkovića, a reč je upravo o prostoru nekadašnje garaže saveznih organa ispod Brankovog mosta, a gde će biti smeštena ova vredna zbirka, piše eKapija
Članovi Vlade zaključak o tome usvojili su na poslednjoj održanoj sednici.
“Ovaj prostor u potpunosti ispunjava uslave za trajni smeštaj i obavljanje delatnosti Muzeja automobila, a sama lokacija nalazi se na trkačkoj stazi Ušće, na kojoj se šezdesetih i sedamdesetih godina 20. veka vozio Kup Evrope. Staza više ne zadovoljava standarde za takmičenje, ali može da se koristi za revijalne trke. U zbirci ovog muzeja nalaze se stari i retki automobili koji su istorijsko svedočanstvo i imaju poseban značaj za upoznavanje primene naučnih dostignuća, razvoja i tehničkog napretka automobilizma.”
Inače, zbirka sadrži blizu stotinu vozila, od kojih je najstariji Marot-Gardon, iz 1897. godine – navodi se u saopštenju Vlade u kome se podseća da su predmet zaštite i naprave, uređaji, naučna i stručna literatura, vozačke dozvole, prvi saobraćajni propisi i zakoni, registarske tablice, alati, filmski i fotografski zapisi, umetnička dela i dela primenjene umetnosti, koji doprinose izučavanju istorije automobilizma.
Odluka o preseljenju Muzeja na ovu adresu ipak iznenađuje ako se zna da je početkom februara Sekretarijat za kulturu grada Beograda saopštio da je grad sa svojim službama aktivno angažovan na pronalaženju adekvatnog i dugoročnog rešenja u kome će se sačuvati i izlagati reprezentativna kolekcija Muzeja automobila, jer su ispitivanja pokazala da prostor ispod Brankovog mosta, koji je prethodnih godina pominjan kao nova stalna adresa muzeja automobila, nije moguće rekonstruisati.
“Zaključkom Vlade od 27. avgusta 2020. godine, odlučeno je da se poslovni prostor ispod Brankovog mosta u Bulevaru Mihajla Pupina (Garaža servis), od 1.384 kvadrata opredeli za potrebe muzeja. Međutim, početkom 2022. godine na bazi ispitivanja Instituta za ispitivanje materijala i konstrukcija, zaključeno je da je nemoguće rekonstruisati postojeći objekat i da nije moguća izgradnja novog na postojećoj lokaciji, usled bezbednosnih, urbanističkih i građevinsko-arhitektonskih ograničenja”, naveli su tada u sekretarijatu.
Nekoliko dana pre toga, Srpski savez za istorijska vozila saopštio je da grad Beograd, koji je i osnivač pomenute gradske ustanove kulture, nije obezbedio niti privremeni, niti stalni alternativni prostor za pomenuti muzej.
Gotovo u istom danu kada se oglasio na ovu temu resorni gradski sekretarijat, reagovalo je i Ministarstvo kulture koje je saopštilo da će Muzej automobila postati zaseban muzej u okviru Muzeja nauke i tehnike, kao matičnog muzeja za očuvanje naučnotehničkih kulturnih dobara. Tada je naglašeno da je Ministarstvo kulture na sebe preuzelo obavezu da finansira delatnost Muzeja automobila. Kako je dodato u februarskom saopštenju ovog ministarstva.
Pre samo nedelju dana iz Vlade Srbije saopšteno je da će za stare i vredne četvorotočkaše iz zbirke Muzeja automobila biti obezbeđen privremeni smeštaj, a kako bi se svi potrebni koraci sproveli u delo vlada je dala je saglasnot da Muzej nauke i tehnike, čiji je osnivač Republika Srbija, zaključi sporazum sa Muzejom automobila.