Nakon toliko čekanja, konačno je stigao BMW R 1300 GS.
Ovaj motor je nova uzdanica nemačkog proizvođača, jer kako su rekli iz BMW-a, “želeli su da iznenade konkurenciju boljim performansama uz manju masu i kompleksnost vozila”.
Motor u bokser konfiguraciji je izmenjen i sada mu zapremina iznosi 1300 kubika, uz 73 mm hod klipova cilindra, čiji je otvor sada 106,5 milimetara. Ovih 1300 kubika znači maksimalnu snagu od 145 KS.
Jedan od najvećih uspeha, smatraju Nemci, jeste to što je ovaj motor 12 kg lakši u odnosu na svog prethodnika. Ovaj model, kako navodi BMW, ima masu od 237 kilograma, uz rezervoar koji je 90% pun.
Predstavljen je i novi elektronski sistem dinamičnog prilagođavanja oslanjanja (DSA) kao opcionalan izbor.
Umesto dosadašnjih tri, tu su četiri režima vožnje: “Rain”, “Road”, “Eco” kao i to sada, a novina je “Enduro” režim, koji omogućava veću izdržljivost jer je predviđen i za vožnju van puteva.