Većinu potencijalnih kupaca to iskreno brine, pogotovo nakon što saznaju koliko treba platiti za zamensku bateriju.
Portal Recurrent, koji se bavi savetovanjem vlasnika električnih vozila, nedavno je sproveo studiju da bi odgovorio na to pitanje, analizirajući podatke oko 15.000 automobila. Tehnologija baterija je daleko napredovala u poslednjoj deceniji pa su primetne velike promene u trajnosti baterija. Naravno, na radost kupaca.
Rezultati pokazuju ohrabrujuće vesti, a to je da su zamene baterija prilično retke, prenosi Revija HAK. Najstarija električna vozila za masovno tržište, Nissan Leaf i Tesla Model S, imala su najveći procenat zamena baterija, ali sveukupno, samo 1,5 posto električnih vozila je u studiji imalo zamenjene baterije.
Većima promena baterija se dogodila u garantnom roku.
Osim toga, istraživanje je pokazalo da je domet električnih vozila stabilan. Degradacija nije linearna jer pokazuje da baterija ima određeni pad dometa na početku, a zatim se ujednači na duži period.
Ipak, bilo je dosta varijacija među automobilima i opcijama baterija koje su proučavane. Na primer, tokom 160.000 kilometara, procena dometa Tesla Model S od 85 kWh je ostala gotovo nepromenjena, dok je domet istog vozila s verzijom od 100 kWh značajno pao.
B92.