Godinama su marže na automobile bile astronomski visoke, a čini se da sada sledi povratak u realnost.
U proseku je operativna marža za deset najvažnijih međunarodnih predstavnika industrije u prvom kvartalu iznosila 7,1 odsto, što je najniža vrednost u tri godine, kako je utvrdio Centar za automobilski menadžment (CAM) u nemačkom Bergišgladbahu.
Nakon što su proizvođači nedavno mogli da proizvodie modele sa visokom maržom zbog velike tražnje i uskih grla u isporuci, sada se vremena menjaju zbog visokih kamata na kapital i geopolitičkih neizvesnosti.
Nemački premium proizvođači BMW i Mercedes i dalje su najprofitabilniji u prvom tromesečju, s operativnim profitom od oko 11 odsto. Sledi Toyota sa 10 odsto, a General Motors takođe je uspeo da poveća svoju maržu na 8,7 odsto.
Volkswagenov koncern bio je u sredini, sa ukupnim prinosom od 6,1 odsto, odmah ispred Hyundaija (5,8 odsto) i Honde (5,6 odsto).
Proizvođači električnih automobila Tesla (5,5 odsto) i BYD (4,6 odsto) patili su od slabog tržišnog rasta i cenovnog rata na nekim tržištima (najviše kineskom).
Mercedes i BMW imaju prosečnu dobit po vozilu od 4000 evra, a šef CAM-a Stefan Bracel tvrdi da je industrija na prekretnici: s jedne strane mora da ponudi sve više vozila sa niskim emisijama i EV, ali sa druge strane, tu nema zarade.
Bracel posebno savetuje nemačkim proizvođačima da dodatno smanje troškove duž lanca vrednosti električnih automobila. i da se fokusiraju na inovacije kako bi kupcima mogli da opravdaju više cene u poređenju sa konkurentima iz Kine.