Ponuda električnih vozila na ovogodišnjem sajmu je raznovrsna, ali su ovi automobili i dalje skuplji od sličnih bezinaca.
Domaći uvoznici i distributeri automobila su pre par godina napravili hrabar potez kada su čitavu sajamsku manifestaciju posvetili vozilima na struju i hibridima.
Od tada, električni automobili su se izborili za svoju poziciju na sajamskim štandovima gde su izloženi rame uz rame sa SUS vozilima. Ipak, sa benzincima još nisu ravnopravni po ceni.
Uprkos subvenciji od 5.000 evra za električne automobile, vozila ove vrste su i dalje skuplja od odgovarajućih SUS modela.
Ako se ne računaju četvorocikli, najjeftiniji električni automobil na sajmu u Beogradu je Chery EQ1, koji je imao domaću sajamsku premijeru.
Ovaj model je stigao u našu zemlju krajem prošle godine, a sada je predstavljen posetiocima u hali 1 Beogradskog sajma.
EQ1 nije nikakva kopija postojećeg modela, već novorazvijeni auto ultra-čvrste konstrukcije koji je dug svega 3,2 metra. Verovali ili ne, u kabini ima mesta za četiri osobe. I to se sedi bez problema, i napred i pozadi.
Naravno, nije to komfor za duga putovanja, čemu ovaj auto nije ni namenjen, ali je po gradu više nego prikladno.
Pri svemu tome, za pohvalu je izuzetno bogata oprema. Standard je panoramski krov, ali i električno pokretana sedišta. Čak se i obaranje naslona za pristup zadnjim sedištima u potpunosti obavlja na struju, klikom na dugme.
Chery EQ1 ima elektromotor snage 45 kW (61 KS) i bateriju kapaciteta 29 kWh koja omogućava autonomiju od 267 kilometara. Može da se puni i preko AC i preko DC punjača.
Na brzom je potrebno 50 minuta da se baterija napuni do 80%. Ako auto punite na kućnoj šuko utičnici, od 20% do 80% će biti potrebno nešto manje od četiri sata. Inače, pogon je na zadnje točkove.
Chery EQ1 u Srbiji košta 21.490 evra (bez uračunate subvencije). Kada se ta suma umanji za 5.000 evra, koliko iznosi državna subvencija ove godine, dolazi se do cene od 16.490 evra.