U prvom maratonskom testu Volkswagena ID.3, nemački auto-klub ADAC utvrdio je da baterija funkcioniše više nego dobro.
Posle 100.000 km testiranja, ID.3 je i dalje imao 93 odsto kapaciteta baterije, ali treba napomenuti da je punjenje baterije namerno izlazilo iz okvira preporuka proizvođača, odnosno više se radilo o najnepovoljnijem modelu punjenja.
Korišćeni su samo brzi punjači, što prema statistici nije najčešći način punjenja. Takođe, test-vozači su često punili vozilo do 100 odsto kapaciteta i ostavljali ga na stanici za punjenje (ponekad danima) za sledećeg vozača, što Volkswagen takođe ne preporučuje.
ADAC navodi da ne sumnja u izdržljivost električnih automobila ovog proizvođača. Takođe je pohvalio brend za reklamiranje neto kapaciteta svojih baterija, a ne bruto kapaciteta.
Baterija ID.3 ima puni kapacitet od 82 kWh, ali korišćenje cele baterije značajno utiče na vek trajanja baterije. Proizvođači automobila se bore protiv ovoga tako što u svoje baterije ugrađuju sistem koji sprečava vozače da iskoriste određenu količinu svog kapaciteta.
Ne objavljuju svi brendovi ovu razliku, što može dovesti do razočarenja kupaca. Volkswagen, međutim, jasno navodi da ID.3 ima neto kapacitet od 77 kWh, a ne 82 kWh.
ADAC preporučuje kupcima da prate i omogućavaju bežična ažuriranja softvera jer su Volkswagenova poboljšanja povećala snagu punjenja, učinila pogonski sklop efikasnijim i proširila domet ID.3 u hladnijim godišnjim dobima. Sve se ovo potrvdilo tokom testa.
Inače, test se nastavlja sve dok ID.3 ne pređe 160.000 km.