11. Jula 2024.

Koji to auto može da pređe sedam miliona kilometara?!

Limuzina dužine 5,3 m služi kao taksi na ostrvu od 1988. godine.

Koliko dugo vlasnici u proseku voze svoj automobil i koliko kilometara za to vreme pređu? Pa, oni koji to mogu da priušte reći će da ga menjeju nakon tri godine i 50-ak hiljada km.

Za druge, međutim, vozilo mora da im traje deset godina ili duže i to iz razloga troškova. Najzad, tu su i oni retki primerci koji “gaze” kilometražu sa milion ili više km na satu.

Obično su u pitanju taksi vozila, uglavnom marke Mercedes, kao što je slučaj i sa ovim neverovatnim primerkom sa trokrakom zvezdom, sa španskog ostrva Gran Kanarija.

Kako navodi Tenerife News, W123 Mercedes 240D u prilično retkoj produženoj verziji prešao je rekordan broj kilometara.

Limuzina dužine 5,3 m služi kao taksi na ostrvu od 1988. godine. U kabinu može da stane do sedam putnika, plus vozač. Dizelaš sa 72 konjske snage uparen je sa petostepenim manuelnim menjačem.

Za volanom Mercedesa rekordera sedi izvesni Domingo, koji je postao poznat kao “Dominguito” na Gran Kanariji.

Tenerife News piše da se ovaj neuništivi Mercedes 240D koristi u tri smene od po osam sati. To ukupno iznosi oko 700 km dnevno, a automobil je sada prešao preko 7 miliona km!

Naravno, neki delovi više nisu originalni. Prema istom izvoru, sa kilometražom od oko 5.000 km nedeljno, 240D zahteva i do 52 promene ulja svake godine.

Pored toga, postoje fiksni intervali održavanja. Na primer, motor OM 616 se temeljno proverava na svakih milion pređenih kilimetara. Zanimljivo je da je trenutni motor tek druga jedinica ispod haube u životu ovog izdržljivog automobila. 

Dominguito je ostavio taksi i kompaniju svom sinu. Godine 2008, jedan od vozača je došao na ideju da u velikoj meri obnovi 240D i učini ga vodećim automobilom firme, a novi gazda mu je to dozvolio.

U to vreme, automobil je već bio prešao oko 3,8 miliona km. Od tada se kilometraža skoro udvostručila.

Iako se kompanija trudila da zadrži što više originalnih delova, morali su da modernizuju vozačko sedište i volan. Pored toga, suvozačka sedišta su ponovo tapacirana.

Karoserija je takođe dobila neka ojačanja, a sadašnje kočnice su preuzete sa modernijeg Mercedesa.

Dugački Mercedes W123 je sada spreman za nove rekorde u pređenoj kilometraži. Sledeći cilj je 10 miliona km, kada se u Maspalomasu na Gran Kanariji očekuje još jedno veliko slavlje.

Mercedesov muzej u Štutgartu dom je još jednog “milionera” koji je prešao neverovatnu kilometražu. To je takođe 240D, u standardnoj verziji.

Nekada je pripadao grčkom taksisti Gregoriosu Sačinidisu i ima 4,67 miliona kilometara na satu. Tokom godina, fabrički 200D (verzija od 55 konjskih snaga) unapređen je u 240D (skok na 65 KS, dok su šasija i karoserija ostali nepromenjeni).

Sačinidis je ukupno zamenio dva motora, a remontovani su ukupno jedanaest puta. Mercedes je 2004. godine Grku poklonio potpuno novi C200 CDI  kao oproštajni poklon.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare