Neki od noviteta su već predstavljeni i biće komercijalizovani tek sledeće godine, dok se veliki broj još priprema za zvaničnu premijeru.
Naredna godina biće puna zanimljivih noviteta, bukvalno u svim automobilskim klasama. Od malih gradskih automobila, preko SUV vozila svih veličina, do supersportskih modela…
Naravno, u tehnološkom smislu ubedljivo najviše premijera biće u segmentu električnih vozila, ali biće i svega ostalog. Neki od noviteta su već predstavljeni i biće komercijalizovani tek sledeće godine, dok se veliki broj još priprema za zvaničnu premijeru, piše Index.
Sledi pregled samo nekih od do sada potvrđenih novina.
Alfa Romeo 33 Stradale
Apsolutno remek-delo dizajna koje naglašava povratak brenda u svet Formule 1. Ovaj neverovatan automobil biće dostupan u dve verzije.
Benzinski će imati trolitarski V6 tvin-turbo motor od 620 KS, koji će pogurati auto do maksimalnih 333 km/h i a do “stotke” će ga dovesti za manje od 3 sekunde.
Električna verzija sa 750 KS i projektovanim dometom od skoro 400 km imaće slične performanse.
Cupra Tavascan
Drugi, posle modela Born, potpuno električni automobil sa oznakom Cupre, u skladu sa imidžom brenda, insistira na sportskom karakteru.
Auto će biti dostupan u dve verzije izlazne snage. Slabija, sa 210 kW (281 KS) i 545 Nm obrtnog momenta u varijanti Tavascan Endurance, ima jedan elektromotor i zadnji pogon, dok snažnija, sa 250 kW (335 KS) i 679 Nm, koristi dva motora i nudi pogon na sva 4 točka.
Nazvan Tavascan VZ, ovaj drugi ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,6 sekundi.
Fiat 600
Još jedan model koji je već predstavljen publici, ali nije komercijalizovan. Fiat 600 predstavlja povratak italijanskog brenda u segment kompaktnih vozila, doduše sa elementima SUV-a, i to samo u hibridnoj i električnoj verziji.
Posebno je interesantan hibrid, gde elektromotor omogućava vožnju isključivo na struju do brzine od 30 km/h. Inače, benzinski deo pogonskog sklopa imaće snagu od oko 100 KS.
Hyundai Santa Fe
Model koji je svojevremeno Hyundai učinio zaista velikim globalnim brendom, na tržište dolazi u svojoj petoj generaciji. Veći je od prethodnika, i originalnog je i smelog dizajna.
Teško je ne primetiti kako Santa Fe baca rukavicu u lice najvećim konkurentima poput Land Rovera, jer su neka dizajnerska rešenja – posebno u enterijeru – očigledno u stilu čuvenog britanskog brenda.
Od motora se očekuju 2.5 litarski turbo sa 277 KS i plug-in hibrid, dok će postojati verzije sa pogonom na dva ili sva četiri točka.
Polestar 3
Ova, relativno nova marka koja nosi gene brenda Volvo lansiraće još jedan novi model 2024. godine, prvi (relativno kompaktni) SUV u svom rastućem asortimanu.
Automobil će se proizvoditi u SAD, i biće dostupan u dve verzije snage, naravno obe električne. Slabiji će razvijati 489, a snažniji 527 KS, a oba rade po sistemu “dual-elektromotora”, gde po jedan elektromotor pokreće svaku od osovinu.
Renault Rafale
Renault se suprotstavlja Peugeotu 408 novim modelom Rafale, koji nudi zanimljive karakteristike.
U osnovi game je hibrid od 200 KS i 205 Nm, koji se sastoji od 1.2 turbo trocilindarskog motora sa 130 KS, u kombinaciji sa elektromotorom i baterijom od 2 kWh.
Snažniji hibrid je plug-in sa dodatnim električnim motorom pozadi i ukupno 300 KS dostupnih u vidu 4×4 pogona.
Smart #3
Prvi SUV Coupe (sada isključivo) električnog brenda Smart ima dosta drugačije karakteristike od onih koje su krasile njegove prethodnike. Naime, u pitanju je marka koja se proslavila malim gradskim automobilima.
Ovaj novi model, sa dužinom od 4,4 metra, ulazi u segment srednjih SUV vozila kao što su Hyundai Tucson ili VW Tiguan.
Biće dostupan u dve verzije, od kojih će ona sa pogonom na dva točka imati 272 KS, dok će varijant sa pogonom na sve točkove imati elektromotore snage 156 KS napred i 272 KS pozadi.
Očekuje se autonomija od oko 440 km.
Toyota Land Cruiser
Više od 70 godina omiljeno vozilo avanturista, humanitaraca, ali i gerilaca, Land Cruiser, je u novom ruhu predstavljen javnosti u avgustu ove godine, a zvanično će se naći u prodaji 2024.
Što se tiče tehnologije, Toyota ovde ne eksperimentiše: biće dostupni dizelaš (204 KS) i benzinci (163 i 281 KS), kao i hibridna verzija koja će imati kombinovanu snagu od 330 “konja”.
Volkswagen ID.2
Tržištu očajnički nedostaju pristupačni električni automobili (misli se na one ispod 25.000 evra), a Volkswagenov odgovor na to je ID.2.
Ove godine je prikazan koceptni auto sa oznakom ID.2ALL, a produkscijska verzija će debitovati 2024. Za manje od 25 hiljada evra trebalo bi da dobijete kompakt sa elektromotorom od 226 KS i dometom od respektabilnih 450 km.
ID. 2 će biti prvi model sa pogonom na prednje točkove izgrađen na najnovijoj Volkswagenovoj mehaničkoj MEB platformi (modular electric drive), a automobil će imati isti unutrašnji prostor kao i konvencionalni Golf 8. generacije.
Volkswagen Tiguan
Nova, treća generacija Tiguana, pored osveženog dizajna koji prati najnovije smernice brenda, ističe se čak sa dve plug-in hibridne opcije.
Slabija ima 201 KS, snažnija 268 KS, a oba modela koriste bateriju kapaciteta 19,7 kWh, koja im omogućava da se kreću isključivo na struju do 100 kilometara.