Iako je hrvatsko tržište novih automobila daleko od oporavka, rast u odnosu na prethodnu godinu iznosi respektabilnih 30 odsto.
U prvih deset meseci ove godine u susednoj Hrvatskoj prodato je 49.855 novih automobila, što je za 28,9 odsto više nego u istom periodu 2022. godine.
Volkswagen je ove prodao najviše novih automobila, pa sa 5.815 isporučenih jedinica drži 11,7 odsto hrvatskog tržišta. Međutim, Volkswagen već duže vreme ne može da proda više od 400 automobila mesečno, piše Index.
Sa druge strane, Škoda beleži konstantan rast, i beleži najbolji mesečni rezultat za oktobar sa 533 prodate jedinice. Češki proizvođač je ove godine prodao 5.612 automobila i drži preko 11 odsto tržišta.
Renault je treći sa 5.426 prodatih jedinica i udelom od 10,9 odsto, dok su Kia (3.607 prodatih jedinica) i Dacia (3.295 prodatih jedinica) izbili u prvih pet.
Poređenja radi, u Srbiji je, doduše u prvih devet meseci (prva tri kvartala ove godine), prema podacima Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova prodato 19.183 nova automobila (uz rast od 6%), a procenjuje se da će se 2023. godina završiti sa oko 25.500 novoregistrovanih putničkih vozila.
Što se tiče brendova, u Srbije je ubedljivo najprodavanija Škoda (4.026), slede Toyota (1.531), Hyundai (1.390), Volkswagen (1.321) i Dacia, među top-5.
Više podataka o prodaji novih automobila u Srbiji u 2023. možete pronaći ovde.