Od lansiranja treće generacije krajem 2020. godine, Dacia Sandero je prodata u više od 167.000 primeraka u Francuskoj. U prvoj polovini 2023. treći je najprodavaniji model, iza Renaulta Clija i Peugeota 208.
Dacia Sandero treće generacije je osvojila kupce zahvaljujući najpovoljnijem cenovniku na tržištu i atraktivnom (zavisno od preferencija) dizajnu. Godinu dana nakon lansiranja, rumunski gradski automobil dobio je titulu L’argusovog automobila godine i bio je na trećem mestu po prodaji novih automobila u Francuskoj.
Ništa iznenađujuće jer je i među fizičkim licima omiljeno vozilo Francuza od 2017. godine. Učinak koji se ponavlja i 2023. sa 29.233 registracije zabeležene tokom prvih šest meseci. Ovo je znatno ispred svog rođaka Renaula Clija (19.517 primeraka), ali i Peugeota 208 (16.448 primeraka). Sastoji se od dve karoserije (klasična i Stepway), dva tipa motora i do tri završna nivoa, paleta Sandera treba da bude relativno jednostavna i nenatrpana.
U sledećim redovima sa sajta francuskog L’argusa prenosimo koje su to najpopularnije verzije. Treba imati na umu da se navedene brojke računaju za period od lansiranja do kraja maja ove godine.
Umesto dizelaša koji je nestao iz kataloga dolaskom treće generacije, Sandero je sada dostupan u benzinskoj i verziji sa TNG-om. Katalog se vrti oko dve jednolitarske benzinske jedinice (SCe 65 i TCe 90) i TNG motora od 100 KS pod nazivom Eco-G. Stepway umesto bloka od 65 KS ima trocilindrični benzinski motor od 110 KS 1.0 Tce sa direktnim ubrizgavanjem. U Francuskoj je dostupan od 18.150 evra.
Raznovrsnija, ponuda benzinaca predstavlja više od dve trećine prodaje Sandera (63%), bez obzira na njegovu karoseriju. S tim u vezi, Stepway je taj koji najviše interesuje kupce jer koncentriše 57,1% ukupne prodaje u Rumuniji.
Preneli smo nedavno da će Sandero Stepway prestati da se prodaje u našoj zemlji jer mu se proizvodnja seli u Maroko. Iz istog razloga obični Sandero nije ni bio u ponudi kod nas.
Uprkos njegovoj ceni ispod 10.000 evra, pristupni model se je slabo prodavao (1,3% prodaje). Stoga je povučen iz kataloga u septembru 2021. godine. Dacia Sandero sada ima samo dva završna nivoa: Essential (bivši Essentiel) i Expression (nekadašnji Comfort).
Prvi, dostupan od 11.990 i 15.100 evra na Stepwayu, predstavlja manje od četvrtine prodaje. Kupci se uglavnom okreću osnovnom završnom nivou Expression. Predstavlja 76,4% prodaje, sve vrste karoserije zajedno. Stepway nudi od 1. marta 2023. i završni nivo Extreme. Njegov nedavni dolazak u konfigurator logično mu ne ide u prilog, jer na kraju maja čini samo 1% prodaje. Ali ova preopremljena verzija koja se nudi sa skraćenim vremenom isporuke zahvaljujući formuli UP&Go (dodatnih 500 „evrića“) trebalo bi da privuče kupce.
Kao i većina proizvođača, Dacia je odlučila da kombinuje nekoliko svojih opcija u pakete. Među njima, gradski paket najviše se dopada kupcima. Košta 500 evra i uključuje kameru za vožnju unazad, prednju/zadnju pomoć pri parkiranju, kao i detektor mrtvog ugla. Na drugom mestu je navigacioni paket. Za 400 evra nudi sistem Media NAV i kartografiju Zapadne Evrope sa besplatnim ažuriranjima tokom tri godine.
Najnoviji paket je dostupan za 400 evra na Sanderu. Ovo je paket Comfort, koji uključuje karticu hands-free, električnu parkirnu kočnicu i visoku konzolu sa skladištem. Ovaj isti paket je za 350 evra skuplji za Stepway, jer uključuje i šiber i klima uređaj. Ovo poslednje nije standardno za početni završni nivo Sandera, ali je veoma traženo od strane kupaca.
Klima uređaj se i dalje naplaćuje 950 evra u ručnoj verziji na osnovnom stepenu. Opcija automatskog klimatizacije pada na 250 evra na verzijama koje su standardno opremljene ručnim klima uređajem. Stoga je lakše razumeti zašto kupci Dacije stavljaju ruke u džepove i biraju pakete ili više završne nivoe.
Suprotno onome što je primećeno za mnoge modele drugih brendova, ovde besplatna boja ima najveći tržišni udeo na Daciji Sandero: 41% kupaca stoga bira belu… Ili bolje rečeno odlučuje da ne plaća dodatno za drugu nijansu.
Međutim, to nije ono što nedostaje. U katalogu se nudi sedam boja po ceni od 550 evra, od kojih su tri zajedničke za Sandero i Sandero Stepway. Među njima, Iron Blue i Moonstone Grey predstavljaju po 9% prodaje.
Druge dve najpopularnije boje su kaki lišaj (10%) i Atacama narandžasta (8%). Međutim, oni su rezervisani za verziju avanturista. Preostalih 23% će biti podeljeno između četiri druge boje u katalogu: kedar zelena (rezervisana za Stepway), fusion crvena i Urban siva (ekskluzivno za Sandero), kao i biserno crna (zajednička za oba).
AutoRepublika