15. Oktobra 2024.

Koje su vrste automobila završile na otpadu u Francuskoj prošle godine?

Svake godine mnogi automobili završavaju na otpadu zbog starosti, nesreća ili zahvaljujući podsticajima za zamenu vozila koja se smatraju zagađivačima. Kolege iz L’Argusa su napravili profil automobila uništenih u Francuskoj tokom lanjske godine, sagledavajući njihovu starost i pređenu kilometražu.

Otpad je poslednja destinacija za automobile. Tamo se uništavaju nakon što im se skinu delovi koji su još u dobrom stanju, kako bi se podržala cirkularna ekonomija kroz tržište polovnih delova. Suprotno uvreženom mišljenju, najstariji automobili nisu oni koji se najčešće uništavaju. Takođe, primećuje se da se prosečna starost i pređena kilometraža automobila povučenih iz saobraćaja značajno razlikuju u zavisnosti od toga da li automobil koristi benzin ili dizel. Ova objašnjenja su zasnovana na podacima koje je prikupila Služba za statističke podatke i studije (SDES), organizacija zadužena za statistiku za ministarstva koja se bave životnom sredinom, energijom, građevinarstvom, stanovanjem i saobraćajem.

Automobili stari između 15 i 22 godine najugroženiji

Na prvi pogled, statistički podaci koje je prikupio SDES mogu biti iznenađujući. Automobili stari 40 godina i više, za koje se pretpostavlja da su u lošijem stanju od novijih modela, nisu oni koji se najčešće uništavaju, jer predstavljaju samo 0,23% automobila poslatih pod presu. Generalno, manje od četiri automobila od sto povučenih iz upotrebe su stari 30 godina ili više. Objašnjenje je jednostavno: nakon 30 godina, ovi automobili ulaze u kolekcionarski krug, dobijaju na vrednosti i vlasnici ih pažljivo održavaju, a često i restauriraju.

S druge strane, automobili stari između 15 i 22 godine najčešće završavaju na otpadu. To nije iznenađujuće, s obzirom na to da je prosečna starost automobila povučenih iz saobraćaja 2023. godine bila 19,6 godina. Konkretno, prosečna starost je 18,7 godina za dizel vozila, dok je za benzinske automobile 21,6 godina. Automobili stari 18 godina su najviše pogođeni, sa 7,45% vozila koja su uklonjena iz saobraćaja. Očekivano, najnoviji automobili retko završavaju na otpadu. Vozila stara 5 godina ili manje predstavljaju nešto više od 1% uništenih automobila, što je otprilike isto koliko i automobili stari 9 godina. Ova vrednost raste na 2% za vozila stara 11 godina, a zatim se kontinuirano povećava do 22 godine starosti, gde se trend preokreće kako se vozilo približava statusu kolekcionarskog primerka.

Problemi obično počinju nakon 200.000 km

Prema podacima SDES-a, automobili koji su završili na otpadu u Francuskoj 2023. godine u proseku su prešli 209.542 kilometra. I ovde postoji značajna razlika između dizel i benzinskih modela. Dizel vozila u proseku dostižu 234.676 kilometara pre nego što „umru“, dok benzinski automobili prosečno ispadnu iz stroja nakon pređenog 162.631 kilometra. Ako se pogledaju detalji, automobili stari 5 godina ili manje završavaju na otpadu pre nego što pređu 71.000 kilometara. Ovaj podatak je u skladu sa njihovom „svežinom“, jer su najčešće u pitanju vozila koja su pretrpela saobraćajne nesreće.

Nakon pređenih nešto više od 200.000 kilometara, otpad postaje verovatna destinacija, a možda i dolazak na Balkan, gde će biti označeni sa „NOV NOV NOV“ uz pređenih 150 hiljada kilometara ;P .

Kada se uporede podaci o pređenoj kilometraži sa starošću vozila, primećuje se da automobili koji najčešće završavaju na otpadu u proseku prelaze više od 227.000 kilometara do 22. godine starosti. Nakon toga, prosečna kilometraža opada i prati silazni trend uništavanja vozila.

Zaključno, automobili povučeni iz upotrebe u Francuskoj stari su između 15 i 22 godine i imaju pređenu kilometražu između 208.000 i 227.000 kilometara.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare