Kada su visoke spoljne temperature, vozači će potražiti osveženje u kabini vozila, ali sa “klimom” ne treba preterivati.
Nijedan ekstrem nije dobar, ni previsoka ni preniska temperatura. Ako je napolju 30 stepeni, ne postavljajte klima-uređaj na, recimo, 17 stepeni. Ovo nije zdravo i dobro, posebno kada izađete napolje u tropske uslove nakon duge vožnje.
Nemački auto-klub ADAC obično preporučuje temperaturu između 22 i 25 stepeni. Na taj način ćete ostati fokusirani tokom vožnje.
Potrošnja goriva sa uključenom “klimom” jeste nešto veća, ali nemojte na tome štedeti. Čak i kada je u automobilu 27 stepeni, za volanom postaje stresno.
Povećavaju se telesna temperatura i puls, što smanjuje koncentraciju i sposobnost reagovanja.
Ako temperatura poraste sa 25 na 35 stepeni, rizik od udesa raste za 20 odsto. To bi bilo kao da vozite sa 0,5 promila alkohola u krvi.