20. Oktobra 2024.

Kinezi sve manje kupuju njemačke automobile, daju prednost lokalnim brendovima

VW, Porsche, BMW i Mercedes su zabilježili su veliki pad prodaje u Kini u trećem kvartalu 2024. i nema garancije da će se rezultati popraviti do kraja godine.

Godinama su se nemački proizvođači automobila oslanjali na uspeh u Kini kako bi ostvarili veliki profit i povećali rast.

Ali stvari se menjaju, pa se poznati Zapadni brendovi sada bore da zadrže kupce u trenutku kada su suočeni sa smanjenjem tržišnog udela i mračnim prognozama prodaje, piše CarScoops.

Podaci o prodaji u poslednjem tromesečju ne ulivaju optimizam. BMW-ova prodaja u Kini pala je za 30 odsto, Porschea za 19 odsto, Volkswagena za 15 odsto, a isporuke Mercedesa smanjene su za 13 odsto.

Nije da kineski vozači ne žele da kupuju automobile. Oni jednostavno ne žele da kupuju nemačke automobile, radije troše svoj novac na novije, tehnološki napredne i, što je najvažnije, pristupačnije alternative kineskih proizvođača koji se usavršavaju neverovatnom brzinom.

Iako nemački automobili i dalje čine 15 odsto prodaje u Kini, njihov udeo opada, i to brzo.

Pre pandemije, imali su 25 odsto “kolača”, prenosi Blumberg.

A kada je reč o električnim vozilima, sektoru koji je daleko veći u Kini nego u SAD ili Evropi, VW, Porsche, BMW i Mercedes još više zaostaju. Iako sva četiri brenda nude električne automobile, njihovi modeli drže samo 10 odsto kineskog EV tržišta.

Zašto se ovo događa? Kineski kupci koji su prešli sa nemačkih brendova kažu da su domaći automobili bolje napravljeni i imaju više funkcija.

Takođe su znatno jeftiniji za kupovinu, a nude performanse slične, ili u nekim slučajevima daleko superiornije od evropskih modela.

To je udarac koji nikakva sjajna marketinška kampanja ili uglađen PR ne mogu lako da poprave.

Nadmetanje sa kineskim brendovima kao što su BYD, Xpeng i Nio izgleda kao nemoguć zadatak, ali nemački brendovi nemaju alternativu, piše Blumberg.

Evropsko i američko tržište ne nude dalji potencijal za rast, a neki od proizvođača automobila su uložili previše u proizvodne pogoneu Kini – izgrađene na državnom zemljištu – da bi sada tek tako mogli da se povuku čak i kada bi to želeli.

Dakle, koji je plan? Nemci sve više uspostavljaju odnose sa kineskim kompanijama koje mogu da pomognu da njihova električna vozila budu bolja i razvijaju nove proizvode samo za Kinu čiji su troškovi razvoja i proizvodnje niži.

Šta vi mislite – mogu li nemački brendovi preokrenuti negativan trend, ili gledamo početak kraja njihovih poslovnih poduhvata u Kini? Ostavite komentar o ovoj temi.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare