Kako se navodi, kineska državna podrška za lokalne kompanije i rast konkurencije su dovele do smanjenje udela stranih kompanija, a pre svega su to Toyota, Mitsubishi, američki General Motors, Volskwagen i Tesla.
Udeo kineskih kompanija posebno raste na tržištu električnih vozila gde sada čini 40 odsto ukupne prodaje EV u toj azijskoj zemlji.
Prema podacima Kineskog udruženja za putnička vozila, prodaja VW vozila u Kini je u drugom kvartalu 2024. pala za 19% međugodišnje, prodaja BMW-a za četiri odsto, vozila GM za 29% , i Toyote za 20%.
Nova generacija kineskih potrošača ima mnogo više poverenja u lokalne brendove nego njihovi roditelji koji su preferirali zapadnu robu.
Odrasla je nova generacija Kineza koja je navikla da kupuje stvari preko Alibabe i da komunicira preko kineske platforme WeChat, tako da kineski brendovi kod njih više ne izazivaju negativnu konotaciju, prenosi Komersant.
B92.