24. Augusta 2025.

Kinezi preuzimaju tržište automobila od evropskih giganata

Kada je 2022. u Amsterdamu tadašnji šef Stellantisa Karlos Tavares predstavio plan “Dare Forward 2030”, sve je izgledalo kao velika ofanziva za novo doba.

Najavljeni su rast prihoda, potpuni prelazak na električne automobile i dvocifrene profitne marže.

Tri godine kasnije, plan se raspao, a kompanija pod novim direktorom Antoniom Filosom bilježi gubitak od 2,3 milijarde evra u prvoj polovini 2025. godine.

U međuvremenu, ni drugi veliki igrači nisu u boljoj poziciji.

Volvo je prijavio gubitak od 837 miliona eura, Ford tone u crveno, dok Tesla bez prodaje emisijskih kredita više nije profitabilna.

Ono što dodatno potresa industriju jeste činjenica da zapadne kompanije ulaze u trku bez jasne strategije, dok se Kina nameće kao dominantna sila u električnim vozilima. Automobilska industrija na ovo nije spremna.

Udio kineskih proizvođača na domaćem tržištu skočio je sa 41 na 65 posto za samo tri godine, dok izvoz čini oko 20 posto njihove proizvodnje.

Modeli poput Xiaomi SU7 ili električnih vozila kompanije BYD osvajaju kupce kvalitetom i cijenom, ostavljajući zapadne marke bez daha.

Direktor Forda, Jimmy Farley, otvoreno priznaje da su kineska električna vozila “daleko superiornija po cijeni i kvalitetu” u odnosu na ono što nude evropski i američki proizvođači.

Zapadne firme su se oslonile na obećanja o softverskim pretplatama i digitalnim uslugama koje bi trebale generisati milijarde, ali kupci odbijaju da plaćaju funkcije poput grijanja sjedišta ili asistencije u vožnji na mjesečnom nivou.

Čak i oni koji su vjerovali u snagu ovog modela sada priznaju da se radi o iluziji – industrija i dalje ne zna šta korisnici zaista žele da plate.

Pritisak dodatno pojačavaju i političke odluke, prenosi Raport.

Evropa je pod obavezom da do 2035. zabrani prodaju novih vozila sa motorima na unutrašnje sagorijevanje, dok administracija Donalda Trampa u SAD mijenja kurs i ukida podsticaje za električna vozila.

Sve to vodi ka fragmentaciji tržišta, gdje proizvođači moraju razvijati odvojene strategije za svaku regiju, luksuz koji većina njih nema.

Foto: Youtube/Printscreen

Izvor: Nezavisne

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare