Veliko rusko tržište otvorilo se i kineskim kompanijama, nakon što su ga napustili mnogi evropski, japanski i korejski proizvođači.
Konsultantska kuća AlixPartners objavila je zanimljive podatke. Već u prvom kvartalu Kina je sa 1,07 miliona izvezenih automobila pretekla Japan sa 954.000 automobila, a slede Nemačka (840.000), Južna Koreja (750.000) i Meksiko (741.000).
Od 20,5 miliona prodatih automobila u Kini ove godine, 10,5 miliona vozila su proizveli domaći proizvođači – više od polovine.
VW, BMW i Mercedes sve više zaostaju na ovom važnom tržištu.
Uz krilaticu “Kina nije dovoljna”, domaći proizvođači se probijaju na svetsko tržište i sve više vrše pritisak na evropske proizvođače automobila na njihovim lokalnim tržištima.
Veliko rusko tržište otvorilo se i kineskim kompanijama nakon što su ga napustili mnogi evropski, japanski i korejski proizvođači.
Dok evropski proizvođači sanjaju o električnim automobilima koji koštaju oko 25.000 evra, kineski već imaju modele koji se na lokalnom tržištu prodaju za oko 10.000 evra.